نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: ضرورت دارد بانوان جامعه امروز از همه ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) الگوبرداری کنند و بدون تردید شخصیت ایشان بهترین الگو و سرمشق برای زندگی است.
کد خبر: ۲۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 10 April 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) که از سوی هیئت عاشقان امام حسین(ع) شهرستان بناب ترتیب یافته بود، در اجتماع جمعی از قشرهای مختلف مردم بناب ضمن تبریک ولادت باسعادت زهرای مرضیه(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در سجایای اخلاقی و معنوی در تمام ابعاد مختلف شخصیتی برجسته و بی‌نظیر هستند.

وی افزود: در اسلام فرق خاصی بین زن و مرد نیست، ولی هر کس از تقدس و تقوای بیشتری برخوردار باشد، به همان میزان نیز مقام و منزلتش نزد خداوند بیشتر است.

امام جمعه شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) یک تابلو و نماد برای زن در جامعه اسلامی است، گفت: بی‌تردید عزت و عظمت فراوانی در شخصیت حضرت زهرا(س) وجود دارد و خداوند با یک زن حجت خود را بر تمام حجج الهی تمام کرده است.

حجت‌الاسلام قریشی سپس بر اهمیت تسبیحات حضرت فاطمه(س) اشاره و تصریح کرد: تسبیحات حضرت فاطمه(س) از آثار و برکات بسیاری برخوردار است و دوری شیطان و خشنودی خدا یکی از این برکات است از احادیث هم معلوم می شود که گفتن تسبیحات حضرت فاطمه(س) ارزش فوق‌العاده‌ای دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تأکید بر اینکه زندگی اهل بیت(ع) باید برای همه ما به‌عنوان الگو و سرمشق باشد، خاطرنشان کرد: باید بانوان در همه شئون زندگی خود از حضرت فاطمه زهرا(س) به معنای واقعی کلمه الگوبرداری کنند.

در این مراسم باشکوه و جشن مذهبی علاوه بر سخنرانی، قرائت اشعار توسط شعرا، اجرای تواشیح و مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز شادی و شعف خاصی را بر فضای مراسم و مدعوین حاکم کرده بود. پذیرایی از حاضران با شربت و شیرینی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

شهرستان 140 هزار نفری بناب در فاصله 120 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و برپایی مراسم و مجالس مختلف جشن و عزاداری توسط هیئات مذهبی و هیأت امنای مساجد در این شهرستان به لحاظ مذهبی بودن از قدمت زیادی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار