مديركل حفاظت محيط زيست استان اردبيل از اجراي برنامه هاي كلينيكي و مراقبتي براي مرال هاي جنگل فندقلوي نمين خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹ 10 April 2016

سيدرضا موسوي روز يكشنبه گفت: برنامه هاي كلينيكي و دامپزشكي دوره اي براي مرال هاي سايت احيا و تكثير جنگل فندقلو به صورت مستمر اجرا خواهد شد.
او افزود: اين برنامه ها به صورت تخصصي توسط كارشناسان و دامپزشك اداره حيات وحش انجام شده و با اجراي آن وضعيت زيستي اين گونه بهبود مي يابد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي حفاظت محيط زيست اردبيل ، موسوي با اشاره به اينكه اين برنامه اخيرا با تجويز داروهاي ضد انگلي براي
مقاوم سازي مرال ها در مقابل بيماري هاي انگلي در اين سايت اجرا شده اظهار اميدواري كرد با انجام اين تمهيدات امكان افزايش جمعيت و بهبود وضعيت زيستي مرال ها امكان پذير شود.
سايت احيا و تكثير مرال در جنگل فندقلوي شهرستان نمين با هدف تكثير و احياي گونه حمايت شده مرال به وسعت هشت هكتار احداث شده است.
در حال حاضر 24 راس مرال در اين مكان به صورت نيمه طبيعي زندگي مي كنند.
عرصه جنگلي فندقلو بخشي از جنگل هاي شرق استان اردبيل به شمار مي رود كه دنباله جنگل هاي نيمه گرمسيري استان گيلان است.
اين جنگل يكي از مناطق مهم گردشگري است كه در 10 كيلومتري شهر نمين و 30 كيلومتري شهر اردبيل قرار گرفته است.
مساحت منطقه فندقلو حدود 16 هزار هكتار است كه بيش از چهار هزار هكتار آن تحت پوشش عرصه هاي جنگلي قرار دارد و بقيه را مراتع تشكيل مي دهد.
در مجموع 19 گونه جنگلي متعلق به هشت تيره و 17 جـنس در ايـن منطقه شناسايي شده اند كه از بيـن انواع شناسايـي شده گونه هاي نادري نظير فندق ، ممرز ، راش ، بلوط ، بلند مازو و بيدمشك وجود دارد كه به ارزش منطقه مي افزايد.
فندقلو بيشتر به فندق و گل هاي بابونه خود شهرت دارد و گونه نادر گياهي سوسن چلچراغ نيز در آن مي رويد ، اين جنگل رويشگاه بيش از 90 گونه گياه مختلف و عمدتا دارويي است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار