مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از اجرای دو عملیات موفقیت آمیز امداد و نجات در ارتفاعات شمال تهران در شب گذشته توسط نیروهای این جمعیت خبر دادو گفت در ایکی از این عملیات ها زوج جوانی که در ارتفاعات اوسون گرفتار شده بودند، نجات یافتند.
کد خبر: ۲۰۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 09 April 2016
حسین کتابدار افزود: تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان شمیرانات شب گذشته دو عملیات امداد و نجات سخت را اجرا کرد که نخستین عملیات مربوط به گرفتار شدن زوج جوان در ارتفاعات اوسون در منطقه دربند بود.

وی گفت: در پی اطلاع سازمان آتش نشانی تهران به جمعیت هلال احمر شمیرانات، در خصوص گرفتار شدن زوج جوان در ارتفاعات شمال تهران، پس از هماهنگی های لازم توسط مرکز کنترل عملیات فرماندهی استان تهران یک تیم امداد و نجات کوهستان از شهرستان شمیرانات به منطقه حادثه اعزام شد.

کتابدار افزود: تیم اعزامی پس از حدود دو ساعت جستجو، زوج جوان را پیدا کردند و با توجه به اینکه دچار ضعف جسمانی شده بودند پس از اقدام اولیه به کوهپایه انتقال داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در خصوص عملیات نجات دوم تصریح کرد: عملیات نجات دوم مربوط به یک فردی 23 ساله بود که در ارتفاعات دارآباد دچار مشکل شده بود.
وی افزود: این جوان در حال صعود به ارتفاعات دارآباد تهران بود که در منطقه تنگه خشکه دچار حادثه شد. 

کتابدار گفت: نجاتگران کوهستان شهرستان شمیرانات پس از جستجوی یک ساعته در منطقه دارآباد، این جوان را که به شدت از ناحیه سر، کمر و پا دچار آسیب جدی شده بود پیدا کردند.
وی گفت: نجاتگران پس از انجام اقدام اولیه و تثبیت مصدوم، این فرد را پس از انتقال تا پائین کوه، برای انجام امور درمانی و بیمارستانی تحویل عوامل اورژانس دادند.

بر اساساین گزارش این دو عملیات از ساعت 21 شب گذشته آغاز و تا ساعت دو بامداد ادامه داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار