فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: بوکان و ارومیه در جمع آوری معتادان موفق عمل کرده اند.
کد خبر: ۲۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 09 April 2015

سردار محمد شرفی در جلسه فرعی شورای مبارزه با مواد مخدر بوکان که با حضور امام جمعه، جمعی از مسوولان و نمایندگان انجمن های مردم نهاد در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به جمع آوری 800نفرمعتاد در سطح استان اظهار داشت: شهرستان های موفق در جمع آوری معتادان در سطح استان آذربایجان غربی ،شهرستانهای ارومیه وبوکان بوده اند

وی افزود:شهرستان بوکان در زمینه مبارزه با مواد مخدر بهترین پیشنهاد ها را داده است وما باید از ظرفیت علمی وتوان اجرایی این شهرستان استفاده کنیم وباید در زمینه پیشگیری از ظرفیت های موجود از قبیل هلال احمر ،کمیته امداد امام خمینی(ره)،هیأت های مذهبی، انجمن اولیاء ومربیان و انجمن های دانش آموزی استفاده شود.

شرفی در ادامه آثار مواد مخدر در جامعه پرداخت و اظهار داشت: یکی از منکرترین اعمالی که در جامعه انجام میگیرد مصرف مواد مخدر است وتمامی جرائمی که در بین مردم اتفاق می افتد مستقیم و یاغیر مستقیم، ناشی ازاین پدیده است.

وی تصریح کرد: برای مقابله با مواد مخدر نظام جمهوری اسلامی ایران از ساختار بسیار خوبی برخوردار است زیرا ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برعهده رئیس جمهور محترم ودبیر این ستاد را نیزوزیر کشور برعهده دارد.

فرمانده انتظامی ودبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت:وظیفه شورای مبارزه با مواد مخدر چه در کشور وچه در سطح استان هماهنگی بین دستگاههای مربوطه است .

به دلیل فعالیت ها و نتایج مثبت حاصله از تلاشهای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدربوکان لوح تقدیر از طرف استاندار آذربایجان غربی به فرماندارودبیر شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوکان اهداء گردید

سیاست دولت، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر

«جمال خسروی» فرماندار شهرستان بوکان نیز در این جلسه گفت: سیاست اصلی دولت اجتماعی کردن مبارزه با پدیده شوم مواد مخدراست.

خسروی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهرستان گفت:بوکان یکی از شهرهای مهاجر پذیر است وهمین مهاجر پذیری آسیب های اجتماعی زیادی را متوجه جامعه شهری بوکان کرده است وبایدبرای جلوگیری از بروز این آسیب ها از سازمانهای مردم نهاد،مشارکت مردم،خییرین ومعتمدین کمک گرفت.

خسروی بااشاره به فعالیت چهارسمن فعال سطح شهرستان بوکان یعنی موسسه عرفان،آوای زندگی،کانون بانوان اسراء ومعتادان گمنام گفت:چهار سمن مذکور با حضور فعال خود وبا برگزاری همایشها،جشنواره های فرهنگی وآموزش پیشگیری همگانی،در صدد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در بین احاد مردم بر آمده اند.

وی اظهار داشت :میانگین بهبود یافته گان کمپ های ترک اعتیاد شهرستان بوکان نسبت به میانگین استانی از یک شاخص بارزی برخوردار است و درصد بهبود یافته گان کمپ های شهرستان بوکان 46درصدبوده است،درحالی که میانگین بهبود یافته گان کمپ های استان 23درصد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار