جواد آقازاده در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرستان چالدران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این طرح ها در قالب طرح تحول نظام سلامت در 17 شهرستان استان آذربایجان غربی آغاز شده است.

وی بیان کرد: ساختمان های کلینیک های تخصصی هر کدام با زیربنای متغییر 750 الی یکهزار متر مربع و ساختمان بخش زنان و زایمان نیز با 320 الی 500 مترمربع در دست اجراست.

وی افزود: پیش بینی می شود بخش های زنان و زایمان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری و کلینیک های تخصصی نیز تا پایان آذرماه امسال به بهره برداری برسد.

آقازاده میزان اعتبارات اختصاص یافته برای هر یک از کلینیک های تخصصی را 260 میلیارد ریال و بخش های ساختمان زنان و زایمان را 70 میلیارد ریال عنوان کرد.

کریم حسین زاده فرماندار شهرستان چالدران هم در این جلسه از اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان اورژانس بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات ساخت این ساختمان با زیربنای دو هزار و 200 مترمربع در دو طبقه با 40 درصد پیشرفت فیزیکی به علت کمبود اعتبار متوقف شده بود که با تخصیص این میزان اعتبار عملیات اجرایی آن از اول امسال شروع شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران با بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان 45 تختخوابی است که با تکمیل ساختمان اورژانس به 60 تخت افزایش خواهد یافت.

شهرستان چالدران در شمال استان آذربایجان غربی واقع است.