مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: روزانه به طور متوسط 19 هزار مسافر نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده اند.
کد خبر: ۱۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 07 April 2015

مجتبی رحمانی رضاییه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه جاری 380 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای مسافربری آذربایجان غربی جابجا شدند.

وی اظهار کرد: این تعداد مسافر در قالب نزدیک به 38 هزار سفر و با چهار هزار و 500 دستگاه ناوگان عمومی جاده ای مسافربری در استان جابجا شده اند که 80 درصد اتوبوس ها در این ناوگان از نوع ویژه و VIP بودند.

وی اضافه کرد: از این تعداد مسافر،242 هزار نفر در مسیرهای درون استانی و بقیه در مسیر های برون استانی جابجا شده اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه پایانه مرزی بازرگان چهارمین مرز زمینی فعال کشور در زمینه ترانزیت ورودی کالا در سال گذشته بود، افزود: در این مدت پایانه مرزی بازرگان با انجام یک میلیون و 300 هزار تن ترانزیت ورودی کالا به عنوان چهارمین مرز زمینی فعال کشور مطرح شد و پایانه های مرزی بندرعباس، پرویزخان کرمانشاه و باشماق مریوان نیز در رتبه های اول تا سوم قرار داشتند.

رحمانی گفت: پایانه مرزی بازرگان پرترددترین مرز زمینی کشور در خصوص ورود کالا در سال گذشته بود که این امر جایگاه ویژه مرز بازرگان در توسعه اقتصادی و مراودات بین المللی را نشان می دهد.

وی مصالح ساختمانی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی را از جمله کالاهای حمل شده از این مرز عنوان کرد.

امسال پنج میلیون و 93 هزار و 538 تردد نوروزی در آذربایجان غربی ثبت شد که از این تعداد چهار میلیون و 693 هزار و 829 تردد مربوط به تردد سواری و وانت ،60 هزار و 846 تردد نیز مربوط به اتوبوس و باقی ترددها به تریلی و کامیون و دیگر وسایل نقلیه اختصاص داشت.

طبق سنجش های صورت گرفته، محور ارومیه - سلماس بیشترین تعداد تردد ها را در نوروز امسال در آذربایجان غربی به خود اختصاص داد.

در کنار ارائه خدمات به مسافران، تیم های نامحسوس 12 گانه در مسیرهای مختلف درون و برون استانی مستقر بودند و کنترل موردی این ناوگان را بر عهده داشتند.

آذربایجان غربی مقصد صدها هزار نفر از مردم کشور در نوروز امسال بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار