نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری کنسرت‌های ماهانه در ارومیه، گفت: راه مقابله با اجرای برنامه ها و کم‌رنگ کردن تاثیرات منفی آن‌ها، افزایش محافل قرآنی است.
کد خبر: ۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸ 31 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مهدی قریشی در دومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه قرآن در زندگی ما مسلمانان، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم این مسئله را متذکر می‌شود که پیامبر اکرم(ص) در روز قیامت از امت خود گلایه می‌کند و می‌فرماید؛ وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً.

وی افزود: مهجور ماندن قرآن تنها در حیطه فردی و شخصی نیست، چرا که ممکن است شخصی در منزل خود قرآن را بخواند و در زندگی فردی به دستورات آن عمل کند اما در حیطه اجتماعی و محیط کاری خود توجهی به قرآن و فرامین آن نکند.

حجت الاسلام قریشی که در سالن جلسات نمایندگی ولی‌فقیه در استان سخنرانی میکردند، تاکید نمودند: مسئولان نهادهای دولتی و همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا افراد مجموعه خود را با قرآن آشنا کنند و محور اداره امور و مدیریت‌ها قرآن باشد.

امام جمعه ارومیه تشکیل جلسات شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی را به عنوان محرکی برای افزایش فعالیت‌های قرآنی خواند و گفت: افراد ادارات باید سعی کنند با قرآن انس بیشتری گیرند و به سمت قرآن و قرآنی شدن حرکت کنند.

وی با تأکید بر تشکیل جلسات ماهانه تلاوت قرآن در سطح استان، ادامه داد: با جذب و مشارکت مردم در تشکیل جلسات تلاوت قرآن و دعوت از قاریان و حافظان نام‌آور در عرصه‌های بین‌المللی، سعی در ایجاد امواج قرآنی در ارومیه و سطح استان کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اجرای کنسرت‌های ماهانه در ارومیه، افزود: چنین کنسرت‌هایی که به اسم هنر ولی برای سودجویی‌های کلان حامیانش اجرا می‌شوند، ثمره‌ای جز گمراه کردن مردم ندارند.

نماینده ولی‌فقیه تصریح کرد: راه مقابله کردن با اجرای چنین کنسرت‌هایی در استان و کم‌رنگ کردن تاثیرات منفی آن‌ها، افزایش محافل قرآنی است، اگر مردم در خدمت قرآن باشند دیگر رغبتی به حضور در این کنسرت‌ها نخواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار