مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: دوستداران طبیعت و فعالان حفاظت از منابع طبیعی در استان اردبیل تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۱۹۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸ 05 March 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، شهامت هدایت بعد از ظهر امروز در آئین گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته 52 میلیارد ریال اعتبار به اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل تخصیص یافته بود که این میزان اعتبار با افزایش 59 درصدی امسال به 83 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و ضرورت صیانت و حفاظت از آن بیان کرد:‌ در دستورالعمل اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بندهای 1، 7، 16، 20 و 21 اختصاص به منابع طبیعی یافته که این امر بیانگر اهمیت این مسئله است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های تهیه شده در زمینه توسعه و حفاظت از منابع طبیعی 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: مهمترین راهکار برای توسعه منابع طبیعی و حفاظت از این منابع استفاده از ظرفیت‌های مردمی و آگاهسازی در مورد اهمیت حفاظت از منابع طبیعی در سطح عمومی است.

هدایت توسعه فضای سبز و منابع طبیعی را یکی از مولفه‌های مهم توسعه‌یافتگی جوامع برشمرد و تصریح کرد: بر این اساس باید برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های کلان هر کشور بر حفاظت از منابع طبیعی استوار باشد تا بتواند به شاخص‌های توسعه‌یافتگی نزدیک شود.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته منابع طبیعی در استان اردبیل گفت: غرس 3 هزار و 400 اصله نهال توسط سازمان‌های مردم‌نهاد استان به یاد شهدای اردبیل، نواختن زنگ انفال و شکوفایی طبیعت در مدارس استان و اهدای کارت همیار طبیعت از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل برگزاری همایش‌ها و نشست‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، غرس نهال به صورت نمادین، بهره‌برداری از طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، تجلیل از دوستداران و و فعالان منابع طبیعی و توزیع نهال در بین مردم استان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار