در طرح نوروزی سال ۹۵، ۱۲ پایگاه ثابت جمعیت هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی استان همدان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۸۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰ 25 February 2016

در طرح نوروزی سال ۹۵، ۱۲ پایگاه ثابت جمعیت هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی استان همدان فعالیت می‌کنند.

به گزارش تابناک همدان؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: طرح امداد و نجات نوروزی از بیست و پنج اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده اجرایی می‌شود.

حسین اشرفی بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان همدان با فعالیت خود در محورهای مواصلاتی استان آمادگی خود را برای استقبال از تغییر فصل و سال نو اعلام می‌کنند.

وی افزود: در تمامی محورهای مواصلاتی اسکان اضطراری در راستای ارائه خدمات پزشکی، کمک‌های اولیه وامدادی، کارهای امنیتی مستقر می‌کند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر استان همدان در طرح نوروزی ۹۵ در تمامی محورهای منتهی به استان ۱۲ پایگاه ثابت،۱۲ آمبولانس و ۶۰ نجات گر آموزش‌دیده در راستای رفاه حال مسافران به‌کار گرفته است.

اشرفی خاطرنشان کرد: ۵ خودروی نجات، ۱۰ خودروی کمک دار وانت، ۵ دستگاه آمبولانس پشتیبان، ۱۰ تیم پشتیبان، سه پست سیار و دو پست موقت در محل‌های حادثه‌خیز استان فعال هستند.

وی با اشاره به استقرار یک تیم پشتیبانی در طول اجرای طرح نوروزی برای پشتیبانی از هرگونه حادثه ترافیکی و حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی گفت: از دیگر اقدامات ما استقرار یک سامانه هوشمند پاسخگویی ۱۴۷ در تمام شعب و مراکز استان به مسافران است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همدان یادآور شد: در صورت نیاز از ذخیره پشتیبانی زیست اولیه برای حادثه دیدگان از قبیل پتو، مواد غذایی، البسه، چادر و ... نیز استفاده می‌کنیم و سازمان‌هایی مانند آموزش‌وپرورش نیز که با حجم گسترده‌ای از میهمانان نوروزی برخوردار هستند، می‌توانند از این ذخیره استفاده کنند.

اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته تیم‌های راهنمای مسافران نوروزی از طریق معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان نیز با ارائه بروشور و نقشه مدیریت، راهنمایی مسافران به مراکز و جاذبه‌های گردشگری استان بر عهده‌دارند.

پارسال ۵۰۰ چادر اردوگاهی در پارک‌های سطح استان استقرار داشتند، که ۱۷ هزار مسافر با مراجعه به اسکان اردوگاهی از خدمات جمعیت هلال‌احمر استان بهره‌مند شدند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار