کد خبر: ۱۸۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 20 February 2016

به گزارش تابناک اصفهان، فرشید گلزاده کرمانی صبح شنبه در آیین رونمایی از نسل جدید فروشگاه های زنجیره ای رفاه اظهار داشت: امروز سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور از خرده‌فروشی حدود پنج درصد است.

وی بیان داشت: پیشنهادی به رئیس جمهور مبنی بر جایگزینی سبد کالا و بسته حمایت غذایی به جای یارانه نقدی ارائه دادیم که در صورت اجرای این طرح علاوه بر اینکه توجه بیشتری به قشر ضعیف جامعه خواهد شد، از سواستفاده‌های احتمالی نیز جلوگیری شده و حتی با اقداماتی می‌توان ارزش این سبدها را افزایش داد.

مدیر عامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه ایران گفت: نخستین هایپر رفاه اصفهان و بزرگترین فروشگاه زنجیره ای رفاه کشور در اصفهان گشایش یافت و این در حالی است که در سطح کشور تنها چهار تا پنج فروشگاه زنجیره‌ای مدل هایپر رفاه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هایپر رفاه اصفهان از نظر وسعت به نسبت دیگر هایپر رفاه‌های سراسر کشور گسترده‌تر است، بیان داشت: امروز رویکرد جدیدی برای فروشگاه‌های رفاه تعریف شده و حاضر به سرمایه گذاری در تمامی هتل‌ها و مراکز تفریحی هستیم.

مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه کشور، فروشگاه رفاه علامه مجلسی اصفهان را بزرگترین رفاه هایپر نسل جدید در کشور خواند و گفت: از پنج ماه قبل نسل جدید فروشگاه های رفاه آغاز به کار کرد که در حال حاضر فروشگاه رفاه علامه مجلسی اصفهان به عنوان پنجمین فروشگاه در کشور به نسل جدید فروشگاه های رفاه پیوست.

گلزاده کرمانی گفت: در سال آینده ۴۰ فروشگاه دیگر رفاه نیز به نسل جدید فروشگاه های زنجیره ای رفاه اضافه می شوند که ۶۰ درصد این فروشگاه ها با سرمایه گذاری مجدد و ۴۰ درصد فروشگاه ها جدید هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح کشور ۲۲۰ فروشگاه زنجیره ای رفاه در حال خدمت رسانی به مردم هستند که ۱۳ فروشگاه آن در استان اصفهان واقع شده است.

مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه کشور با اشاره به اینکه امروز در این مجموعه، حدود ۹۰ درصد کالاهای عرضه شده داخلی هستند، گفت: در واقع یکی از اصلی‌ترین اهداف ما تقویت تولید داخلی است، باید توجه داشت در صورتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور تقویت شوند هزینه لجستیک ملی کاهش یافته و این به نفع اقتصاد کشور و مصرف‌کنندگان داخلی است.

وی با اشاره به اینکه توجه به نشان‌های تجاری داخلی یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و به طور قطع تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها باید به این سیاست‌های راه‌گشا و مهم توجه داشته باشند ،گفت: فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه باید مبلغ تولیدات داخلی باشند.

گلزاده کرمانی ادامه داد: زمانی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در سراسر کشور در راستای تقویت برندهای داخلی تلاش کنند و مشوقی برای تولیدکنندگان داخلی باشند به طور قطع شاهد بالندگی تولید داخلی خواهیم بود و کمک زیادی به اقتصاد کشور و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود.

مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه کشور اضافه کرد: نیاز است برخی سازمان‌ها از تصدی‌گری‌های بی‌مورد در بخش عرضه کالاها خودداری کنند، متاسفانه امروز برخی فروشگاه‌ها بدون رعایت استانداردهای لازم اقدام به توزیع اقلام مورد نیاز مردم می‌کنند که هم از لحاظ حرفه‌ای و هم از لحاظ بهداشتی مشکل‌ساز است.

گل‌زاده کرمانی با بیان اینکه به طور قطع گسترش رقابت میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجاز و حرفه‌ای به نفع اقتصاد کشور است، عنوان کرد: امروز حدود ۳۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای در نوبت دریافت مجوز هستند و حدود ۴۷۰ فروشگاه نیز موفق به دریافت مجوز شده‌اند، در صورتی که تمام این فروشگاه‌ها نظام‌مند بوده و به رقابت سالم بپردازند شاهد کمک به اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه به سمت کیفی‌سازی حرکت کرده‌ایم، بیان داشت: خوشبختانه نظام کنترل کیفی منسجم و قوی در مجموعه در حال فعالیت است و باید اعلام کنم تمامی استانداردهای لازم را رعایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: امروز الگوبرداری محض از مدل‌های خارجی به هیچ عنوان به نفع کشور ما نیست، درست است که باید از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کرد اما در صورتی می‌توان موفق بود که تجربیات کشورهای مختلف را با بومی‌سازی و در نظر گرفتن شرایط کشور و در قالب مدل‌های اسلامی- ایرانی داشته باشیم.

گل زاده کرمانی اضافه کرد: متاسفانه میزان تخلفات مربوط به ارائه انواع تخفیف‌ها زیاد است و برخی فروشگاه‌ها اقدام به رعایت قوانین نمی‌کنند اما ما در این شرکت با ارائه تخفیفات مناسب و تنوع محصولات به دنبال گسترش رضایت‌مندی مردم هستیم و در این امر موفق بوده‌ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار