وضعیت مناسب آب و هوایی و حاصل‌خیزی خاک شرایط مطلوبی را برای تولید و پرورش گل و گیاه زینتی در شهرستان عباس‌آباد فراهم کرده‌است.
کد خبر: ۱۸۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ 15 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، وضعیت مناسب آب و هوایی، حاصل‌خیزی خاک شرایط مطلوبی را برای تولید و پرورش گل و گیاه زینتی در مازندران به ویژه غرب استان و شهرستان عباس‌آباد فراهم کرده‌است. 

ولی ناصری گلکار خوش ذوق شهرستان عباس آباد در گفت‌و گویی اظهار کرد: مدت 40 سال کار تولید و پرورش گل و گیاه را آغاز کردم و به رکورد قابل توجهی در تولید بیش از 200 گونه درختی در قالب درختچه‌های مینیاتوری یا همان بن سای دست یافتم. 

وی افزود: بیش از 300 درختچه بن سای را برای صادرات به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و بازار داخلی آماده کردم و در صورت حمایت دولت این تعداد را می توانم به چندین برابر افزایش دهم. 

این گلکار خوش ذوق عباس‌آبادی خاطرنشان کرد: امیدوارم در سایه حمایت‌های مسئولان دست‌اندر کار، نیاز کشور در بخش درختچه‌های بن‌ سای برطرف و کشور از ورود این محصول از خارج بی‌نیاز شود. 

مازیار ناصری کارشناس درختچه‌های مینیاتوری هم گفت: درختچه‌‌های بن سای از جمله درختچه‌های زینتی است که طرفداران زیادی در داخل و خارج از کشور دارد و مثل درختان طبیعت است، در زمستان خزان و در بهار سرسبز شده و رشد می کند و در آپارتمان نیز می توان آنها را نگهداری کرد.

بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار