بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 09 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



جزئیات حادثه تلخ «کارواش سعادت‌ آباد»

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران جزئیات حادثه «کارواش سعادت آباد» را تشریح کرد.
خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران جزئیات حادثه «کارواش سعادت آباد» را تشریح کرد.

فیضی صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر در خصوص جزئیات حادثه شنبه شب کارواش سعادت آباد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اراضی شهرک غرب متعلق به شرکت توسعه و عمران قدس است که ارتباط گسترده‌ای با شهرداری تهران داشته است.

وی با بیان اینکه سال 71 زمینی به متراژ 5050 متر تحت عنوان ساخت مسجد و کانون فرهنگی در اختیار هیئت امنای محله قرار گرفت گفت: سال 74 توسط مدیران پلاکی در شمال این ملک به متراژ 6900 متر توسط شرکت نوسازی و عمران اراضی رسما خریداری و تبدیل به ایستگاه آتش نشانی شد.

وی با بیان اینکه پس از این ساخت و ساز پیشنهاد شد که در ضلع چهارراه دریا – سعادت آباد گذر و گردش به راستی ایجاد شود، ادامه داد: بر همین اساس بخشی از زمین مسجد به متراژ 1073 متر تبدیل به گذر شد.

فیضی با بیان اینکه شهرداری وقت منطقه 2 در 18 آبان ماه سال 82 از شهرداری وقت تقاضا دارد که در پی تبدیل زمین مسجد به گردش به راست یا وجه مورد نظر را داده یا اقدام به تهاتر و یا ارائه پروانه تجاری به مسجد کنند گفت: شهردار وقت با واگذاری از املاک سطح منطقه به عنوان تهاتر موافقت می‌کند و سال 83 طی صورتجلسه‌ای این بحث نهایی شد اما انتقال سندی در این خصوص صورت نگرفت و زمینی به مساحت 3297 متر به تولیت مسجد واگذار شد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه از سال 83 تا 92 همه اقدامات شهرداری وقت در راستای واگذاری به تولیت مسجد بوده افزود: تا سال 92 صرفا صورتجلسه برای بهره برداری از ملک بوده است تااینکه شهرداری در آن زمان صرفا اجازه 200 متر بهره برداری تجاری را به تولیت می‌دهد تا اینکه چندی پیش شهردار منطقه عنوان می‌کند که ضرورتی ندارد در ازای اخذ 1000 متر از اراضی مسجد، 3000 متر به تولیت مسجد داده شود و بر همین اساس پیشنهادات زیادی به هیئت امنا داده می‌شود که در ازای ارائه ملک تا سقف 25 میلیارد تومان وجه دریافت کنند اما تولیت مسجد این پیشنهادات را رد می‌کند تا اینکه نهایتا هیئت امنای مسجد استفتایی در خصوص فروش املاک مسجد اخذ می‌کنند که این اجازه به آنها داده نمی‌شود و مجددا قائم مقام شهردار تهران نیز در پی سوال مسئولان منطقه در خصوص چگونگی عملکرد در خصوص بازپس گیری این زمین عنوان می‌کند که با رضایت هیئت امنا باید این زمین باز پس گرفته شود.

فیضی با بیان اینکه در 14 اسفند سال 92 ملک مورد نظر فروخته می‌شود و سند رسما به نام مالک می‌شود گفت: شهرداری اقدامات زیادی را در خصوص تحویل ملک انجام می‌دهد اما هیئت امنا از برگزاری جلسه‌ای که به نتیجه برسد، استنکاف می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیئت امنای مسجد ادعا دارد که کل ملک از جمله پلاک آتش نشانی و ... نیز متعلق به این مسجد است اظهار کرد: با اینکه همگان می‌دانند مسئولیت گذر و خدمات عمومی حق شهرداری است باز هم هیئت امنا از تحویل زمین خودداری می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه متولیان مسجد در اقدام غیرقانونی 50 درصد ملک را فروخته و 50 درصد دیگر را تبدیل به کارواش می‌کنند گفت: این در حالی است که حداکثر اجازه 200 متر تجاری را داشتند و از لحاظ قانونی و حقوقی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بارها توسط شهرداری اخطار به صاحب ملک داده شده است تصریح کرد: چهارشنبه قبل از حادثه ماموران برای اجرای حکم به کارواش می‌روند اما عوامل کارواش نسبت به تخریب خودرو و تعرض به ماموران اقدام می‌کنند تا اینکه شنبه شب این حادثه رخ می‌دهد و قطعا نحوه وارد شدن عوامل ناحیه تهاجمی بوده و آنرا قبول نداریم اما جمعی از افرادی که داخل کارواش بودند آماده درگیری بودند.

وی افزود: این موضوع از سوی شهرداری تهران نیز برای پیگیری دستور ویژه داده شده است و گزارش نهایی به زودی اعلام می‌شود.


انتقاد زیبا کلام از نشان لیاقت

اعطاي نشان لياقت خد‌‌‌‌‌مت به نظام و به اهد‌‌‌‌‌اف يا آرمان هاي نظام كم و بيش د‌‌‌‌‌ر همه د‌‌‌‌‌ولت‌هاي بعد‌‌‌‌‌ از جنگ وجود‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌اشته است،اولين مشكلي كه من با اين سيستم د‌‌‌‌‌ارم اين است كه معمولا نشان لياقت را بايد‌‌‌‌‌ جمعي مستقل‌تر كه بيرون از حكومت هستند‌‌‌‌‌ انجام د‌‌‌‌‌هند‌‌اعطای این نشان به تیم هسته ای و آقای ظریف قابل د‌‌رک است .

صادق زیبا کلام در قانون نوشت: اعطاي نشان لياقت خد‌‌‌‌‌مت به نظام و  به اهد‌‌‌‌‌اف يا آرمان هاي نظام كم و بيش د‌‌‌‌‌ر همه د‌‌‌‌‌ولت‌هاي بعد‌‌‌‌‌ از جنگ وجود‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌اشته است،اولين مشكلي كه من با اين سيستم د‌‌‌‌‌ارم اين است كه معمولا نشان لياقت را بايد‌‌‌‌‌ جمعي مستقل‌تر كه بيرون از حكومت هستند‌‌‌‌‌ انجام د‌‌‌‌‌هند‌‌اعطای این نشان به تیم هسته ای و آقای ظریف قابل د‌‌رک است .

زيرا  انصافا ايشان براي كشور تلاش زياد‌‌‌‌‌ي كرد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ .ما به ياد‌‌‌‌‌ مي‌آوريم كه د‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌وران مذاكرات چگونه قلب ميليون‌ها نفر از هم ميهنان مي تپيد‌‌‌‌‌ و با بيم و اميد‌‌‌‌‌ بعضا تا د‌‌‌‌‌ل صبح مي نشستيم كه شايد‌‌‌‌‌ خبري از وين بيايد‌‌‌‌‌. ما فراموش نمي‌كنيم كه د‌‌‌‌‌ر بسياري موارد‌‌‌‌‌ مذاكرات عملا به بن بست مي رسيد‌‌‌‌‌ و به نظر مي رسيد‌‌‌‌‌ كه طرفين چمد‌‌‌‌‌ان‌ها را بسته‌اند‌‌‌‌‌ تا سوار هواپيما بشوند‌‌‌‌‌ و آقاي‌جان‌كري برگرد‌‌‌‌‌د‌‌‌‌‌ به امريكا و مابقي بازگرد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ به كشورهاي خود‌‌‌‌‌شان.

اما د‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌قيقه 90 به اطلاع مي رسيد‌‌‌‌‌ كه آقاي ظريف و آقاي كري رفته اند‌‌‌‌‌ پشت پرد‌‌‌‌‌ه و ساعت‌ها نشسته اند‌‌‌‌‌ و مذاكره مي‌كنند‌‌‌‌‌.به نظر من همه اينها شايسته قد‌‌‌‌‌رد‌‌‌‌‌اني است. شخصا ترجيح مي‌د‌‌‌‌‌هم عين همان نشاني كه به آقاي ظريف اعطا شد‌‌‌‌‌ به د‌‌‌‌‌كتر عباس‌عراقچي و د‌‌‌‌‌كتر مجيد‌‌‌‌‌ تخت روانچي هم اعطا مي‌شد‌‌‌‌‌ چون اين د‌‌‌‌‌و نفر كم زحمت نكشيد‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌  و  البته نقش د‌‌‌‌‌كتر علي اكبر صالحي را هم نمي‌توان ناد‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌ه گرفت.

د‌‌‌‌‌ر عين حال همچنان فكر مي كنم بد‌‌‌‌‌نيست كه ما براي اعطاي نشان‌هاي لياقت، روال كشورهاي توسعه يافته را انجام د‌‌‌‌‌هيم و كميته اي كه نه خيلي حكومتي  و نه خيلي د‌‌‌‌‌ولتي و متشكل از چهره‌ها وشخصيت‌هاي فرهيخته از جمله اساتيد‌‌‌‌‌ و سن و سال‌د‌‌‌‌‌ار و بازنشسته‌اند‌‌‌‌‌ براي تصميم‌گيري د‌‌‌‌‌رخصوص اهد‌‌‌‌‌اي اين نشان‌ها تشكيل شود‌‌‌‌‌ و افراد‌‌‌‌‌ي  كه آقاي رئيس جمهور به كميته پيشنهاد‌‌‌‌‌ مي‌د‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌ توسط اين كميته بررسي و د‌‌ر خصوص اهد‌‌‌‌‌اي نشان به آنها تصميم‌گيري شود‌‌‌‌‌.

فكر مي كنم اين شيوه پسند‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌ه‌تري است چراكه د‌‌‌‌‌ر غيراين صورت مي رسيم به اينكه آقاي خاتمي به آقاي پروفسور سميعي نشان لیاقت د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ و آقاي احمد‌‌‌‌‌ي نژاد‌‌‌‌‌ هم به محمد‌‌‌‌‌رضا رحيمي و مشايي نشان لیاقت. حالا ممكن است آقاي روحاني به ظريف و سرد‌‌‌‌‌ار د‌‌‌‌‌هقان از فرد‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌يگري هم به واسطه خد‌‌‌‌‌مات  اين نشان را اهد‌‌‌‌‌ا كند‌‌‌‌‌.فكر مي‌كنم د‌‌‌‌‌ولت يا رئيس جمهور پيشنهاد‌‌ د‌‌‌‌‌هند‌‌ و خد‌‌‌‌‌مات شخص را به كميته معرفي  كنند‌‌‌‌‌ وبعد‌‌‌‌‌ اين كميته اعلام كند‌‌‌‌‌ كه موافق اين پيشنهاد‌‌‌‌‌ است يا خير.به هر حال فكر مي‌كنم اگر يك نظرسنجي صورت بگيرد‌‌‌‌‌ تعد‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ قابل توجهي از مرد‌‌‌‌‌م ايران با اهد‌‌‌‌‌اي نشان به اين آقايان به ويژه شخص ظريف و علي اكبر صالحي قطعا موافق هستند‌‌‌‌‌ و مي‌گويند‌‌‌‌‌ رئيس جمهور كار د‌‌‌‌‌رستي انجام د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌.



شغلی با درآمد ماهانه 10 میلیون تومان!

در میان مشاغل آگهی‌شده این هفته برای یکی از شغل‌ها تا 10 میلیون تومان درآمد ماهانه در نظر گرفته شده است.

به گزارش یکی از عجیب‌ترین مشاغل آگهی‌شده چند روز اخیر بازاریاب فعال و باانگیزه در زمینه خرید و فروش ملک با درآمد ماهانه 10 میلیون تومان است که آموزش رایگان مسائل حقوقی، پیش‌زمینه ورود به آن است.

این در حالی است که مشاوره املاک و مشاوره در زمینه صنعت ساختمان با درآمد چهار و هفت میلیون تومان رتبه دوم پردرآمدترین مشاغل آگهی‌شده را به خود اختصاص داده‌ است.

فروشنده آقا یا خانم با درآمد پنج میلیون تومان در ماه و در برخی آگهی‌ها از دو تا 2.5 میلیون تومان و همچنین فروش کارت اشتراک، با درآمد سه میلیون تومان همراه با آموزش حرفه‌ای رایگان، بیمه و پورسانت یکی دیگر از مشاغل آگهی‌‌شده پردرآمد چند روز اخیر است.

پیک موتوری و راننده با وانت طرح‌دار به ترتیب با درآمد روزانه 100 تا 150 هزار تومان، راننده خودروهای سنگین پخش بار در شهرستان و حومه با درآمد ماهانه دو میلیون تومان و همچنین نگهدار کودک و سالمند با درآمد بالای دو میلیون تومان در ماه نیز جزو پردرآمدترین مشاغل آگهی‌شده این هفته محسوب می‌شوند.




حاشیه عکس شریعتمداری در «شهرزاد»

خبرگزاری مهر: سرمایه گذار سریال «شهرزاد» درباره نمایش عکسی از حسین شریعتمداری در این سریال بیان کرد که نمایش این عکس یک اتفاق سهوی بوده است و به طور قطع کسی حق اهانت به سردار قلم را ندارد.

سیدمحمد هادی رضوی سرمایه گذار سریال «شهرزاد» با اشاره به تصویری که از حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در قسمت هفدهم این سریال در میان عکس هایی از چند عضو حزب توده دیده می شود، گفت: من خودم دیشب متوجه این ماجرا شدم و باید ابتدا گفت آنچه که برداشت شده است که عکس وی در کنار اعضای حزب توده قرار گرفته اشتباه است و ما از دیالوگ ها اصلا چنین برداشتی را نداریم چراکه از فرهاد پرسیده می شود «این تصاویر را می شناسی؟»

وی ادامه داد: من توضیحات این مساله را از عوامل گرفته ام و تنها قرار بود یک عکس قدیمی از یک نفر که بازداشت شده است در کنار عکس ها گذاشته شود. این مربوط به کمونیست ها نیست اما من تعبیر دیگری هم دارم اینکه ما قبل از انقلاب بزرگان زیادی را داشتیم که مبارزه می کردند و اتفاقا یکی از کم کاری های ما در سریال «شهرزاد» این است که سراغ آنها نرفته ایم و معتقدم در این صحنه باید عکس بسیاری از بزرگان انقلاب غیر از آقای شریعتمداری هم قرار می دادیم.

رضوی با اشاره به سابقه شریعتمداری عنوان کرد: افتخار همیشگی من این است که هم تحلیل های وی را می خوانم و هم روزنامه کیهان را مطالعه می کنم و از علاقمندان وی هستم. بنابراین قرار دادن این عکس سهوی بوده است و من قطعا باز هم موضوع را جویا شده و با عوامل آن در صورت عمدی بودن برخورد می کنم.

نمایش عکس شریعتمداری در «شهرزاد»

حسین شریعتمداری (ردیف دوم سمت چپ تصویر اول)

انگیزه ای نسبت به اینکه بخواهیم آقای شریعتمداری را در کنار حزب توده قرار دهیم نبوده است

سرمایه گذار سریال «شهرزاد» تصریح کرد: به طور قطع انگیزه ای نسبت به اینکه بخواهیم عکس آقای شریعتمداری را در کنار اعضای حزب توده قرار دهیم نبوده است. او جزو افتخارات نظام است. من شاگرد آقا عسگراولادی هستم و خطاب وی درباره شریعتمداری این است که او «استاد قلم» است و ما هم همین دید را داریم.

وی همچنین با اشاره به سخنانی که با حسن فتحی کارگردان این سریال داشت، اظهار کرد: فتحی نیز بیان کرد که از اتفاق بوجود آمده بسیار متاثر شده است و اگر چنین برداشتی شده باشد که او را در کنار اعضای حزب توده قرار داده اند از شریعتمداری عذرخواهی می‌شود. هرگونه بی احترامی که به شریعتمداری شده باشد من شخصا عذرخواهی می کنم و البته همچنان معتقد هستم این برداشت که او را در کنار اعضای حزب توده قرار داده ایم کاملا غلط است و باید عکس وی را در کنار سایر بزرگان قبل از انقلاب قرار می دادیم.

وی افزود: همانطور که گفتم این اتفاق یک اشتباه سهوی بوده است و اگر تلقی توهین باشد قطعا خودم عذرخواهی می کنم همانطور که آقای فتحی هم از عذرخواهی نسبت به آقای شریعتمداری سخن گفت. با این حال خود من معتقد هستم یکی از ایرادهایی که در سریال «شهرزاد» به من وارد است این است که برد انقلابیون مسلمان در این کار کم است و من آن را قطعا تقویت می کنم. همچنین در بحث مدافعان حرم و کارهای ارزشی برنامه هایی داریم و امپراطوری شبکه جم را خواهیم شکست. ما قطعا سال دیگر کارهای پرباری در قالب «شهرزاد ۲» و همچنین مجموعه ارزشی که پیش از این گفته شد ارایه می کنیم. این مجموعه ارزشی در بخش هایی به مدافعان حرم می پردازد و من بسیار خوشحال شدم که چند روز پیش آقای حاتمی کیا این بحث را کلید زد.

رضوی ادامه داد: من فکر می کنم در حوزه شبکه نمایش خانگی چنین کارهایی کمتر داشتیم که به قهرمانان ملی و اسلامی ما بپردازد و من با جدیت این کار را انجام خواهم داد. درباره آن عکس هم فکر می کنم یک کار سهوی بوده است. شریعتمداری افتخار ماست و قبل از انقلاب از سردمداران مبارزه با استکبار بوده است و بعد از انقلاب هم همین مشی را داشته است. او یک اسلامگرای واقعی و به نظر من او اسطوره و عصاره انقلاب است.

هیچ کس حق اهانت به سردار قلم جمهوری اسلامی ایران را ندارد

سرمایه گذار سریال «شهرزاد» تصریح کرد: اگر سهوا هم شائبه عمدا داشته باشد همه عوامل موظف به عذرخواهی هستیم و اگر حتی لزومی داشته باشد که سکانسی ساخته شود و در آن سکانس از حسین شریعتمداری عذرخواهی شود این کار را انجام می دهیم.

وی همچنین درباره حضور شریعتمداری در زندان در تاریخی مغایر با تاریخ ارایه شده در سریال بیان کرد: اشتباهات تاریخی همیشه هست و از طرف دیگر نه من و نه آقای فتحی روی بحث تاریخی بودن سریال «شهرزاد» تکیه ای نداریم.

رضوی در پایان اظهار کرد: من معتقد هستم عذرخواهی و دلجویی از شریعتمداری اولین گام ما است. هیچ کس حق اهانت به سردار قلم جمهوری اسلامی ایران را ندارد و هرکسی اهانت کند قطعا با او برخورد می شود، این اعتقاد من و همه عوامل است. آقای شریعتداری به شدت مظلوم است و ما نباید کاری کنیم که این اتفاق دستاویزی برای هجمه ضد انقلاب به وی شود. من محکم جلوی این اتفاق خواهم ایستاد که به دلیل اشتباه یک فرد ناآگاه در پرینت گرفتن از عکس شریعتمداری برای وی حاشیه درست شود چراکه او در حوزه فرهنگ و انقلاب زحمت بسیاری کشیده است.



شورای نگهبان بیانیه داد

شورای نگهبان در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه وظیفه خطیر حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام و صیانت از آرای مردمی را برعهده دارد، نوشت: بیش از پیش آماج حملات دشمنان قسم خورده انقلاب قرار داریم.

مشروح اين بيانيه به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

"اِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنا اللهُ ثُمَّ اسْتَقاموا فَلا خَوْفٌ عَلَيهِ‍م و لا هُم يَحزَنُون"

دهه فجر يادآور حماسه ملت غيور و عدالت‌خواهي است كه سالهاي سال طعم تلخ زورگويي و بي عدالتي حكومت‌هاي فاسد پادشاهي را چشيده و از جور و ستم حاكمان مستبد به ستوه آمده بودند بنابراين به نداي حق طلبي مردي از سلاله پاك ائمه معصومين عليهم السلام لبيك گفته و با جانفشاني‌هاي بسيار سرانجام پيروزي انقلاب‌شان را كه ثمره خون شهداي والامقامي بود در 22 بهمن 57 جشن گرفتند.

اينك در حالي به استقبال سي و هفتمين سالروز پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي مي‌رويم كه همچنان استكبار جهاني تمام تلاش خويش را براي انحراف مسير روشن انقلاب و آرمان‌هاي والاي بنيانگذار كبير آن به كار برده و با استفاده از عده‌اي افراد ساده لوح در داخل كشور همواره با موجي از تهمت‌ها و هجمه‌ها عليه اركان و نهادهاي بنيادي كشور قصد شوم تضعيف و براندازي نظام را دنبال مي‌كند.

با توجه به اين كه در آستانه برگزاري دو انتخابات مهم پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي قرار داريم، نهاد شوراي نگهبان كه وظيفه خطير حفظ اسلاميت و جمهوريت نظام و صيانت از آراي مردمي را برعهده دارد، بيش از پيش آماج حملات دشمنان قسم خورده انقلاب قرار گرفته است. 

البته ملت هوشيار و فهيم ايران اسلامي تحت رهنمودهاي داهيانه مقام معظم رهبري هميشه توطئه‌هاي دشمنان را خنثي نموده و با حضور پر شور و شكوه خود در صحنه، از ميراث گرانبهاي حضرت امام خميني (ره) دفاع و پشتيباني نموده است.

شوراي نگهبان ضمن گراميداشت سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و دعوت از مردم غيور و بصير ايران اسلامي براي شركت با شكوه در راه‌پيمايي يوم‌ا... 22 بهمن، اعلام مي‌كند همچنان بر عهد خود در صيانت از حقوق مردم و پاسداري از اسلاميت و جمهوريت نظام محكم و استوار ايستاده است. 

ان‌شاء‌ا... مردم عزيز ميهن اسلامي همچون گذشته با حضور خود در راه‌پيمايي 22 بهمن و نيز انتخابات آتي بر بيعت خود با مقام عظماي ولايت و ميثاق با آرمان‌هاي بنيانگذار كبير و شهداي انقلاب تأكيد خواهند نمود. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار