رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از صادرات ۱۷۰ هزار تنی سیب زمینی از همدان خبر داد و گفت: پرداخت یارانه صادرات سیب‌زمینی به زودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۷۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 07 February 2016

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از صادرات ۱۷۰ هزار تنی سیب زمینی از همدان خبر داد و گفت: پرداخت یارانه صادرات سیب‌زمینی به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم،منصور رضوانی جلال با اشاره به اینکه همدان یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: دولت برای صادرات سیب زمینی به ازای هر کیلوگرم 150 تومان یارانه در نظر گرفت که این امر در افزایش صادرات نیز اهمیت بسیاری داشت.

وی با بیان اینکه 170 هزار تن سیب زمینی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است، افزود: برای این میزان صادرات، 25 میلیارد و 500 میلیون تومان یارانه از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

رضوانی جلال با بیان اینکه 50 درصد از سیب‌زمینی صادراتی کشور توسط تجار و صادرکنندگان همدان صادر شده است، تصریح کرد: به زودی روند پرداخت یارانه سیب زمینی کاران از سوی خزانه کشور آغاز می‌شود.

وی با اعلام اینکه سالانه یک میلیون تن سیب زمینی در استان همدان تولید می‌شود، بیان کرد: امسال در سطح کشور با وجود مازاد سیب زمینی مواجه بودیکه که دولت مجبور به خرید تضمینی شد ولی خوشبختانه در سطح استان همدان خرید تضمینی سیب زمینی نداشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به کمبود منابع آبی در همدان تصریح کرد: از این رو به دنبال این هستیم تا سطح زیرکشت سیب زمینی را سال آینده 10 درصد کاهش دهیم ولی از سوی دیگر به دنبال افزایش عملکرد در واحد سطح هستیم.

وی با اعلام اینکه سالانه در همدان بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود، عنوان کرد: نیمی از این میزان مازاد نیاز استان همدان بوده و باید صنایع تبدیلی متناسب با آنها ایجاد شود تا شاهد تبدیل و ایجاد ارزش افزوده آنها باشیم.

رضوانی جلال با بیان اینکه استان همدان در تولید بسیاری از محصولات رتبه نخست را در سطح کشور دارد، گفت: بستر لازم برای استقرار واحدهای صنایع تبدیلی در سطح استان همدان فراهم شده و امیدواریم بخش خصوصی نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام لازم را داشته باشد.

وی با اعلام اینکه 142 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان همدان در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به 75 درصد کشاورزان استان همدان کمتر از پنج هکتار زمین دارند که این روند برای تولید اقتصادی کشاورزی مناسب نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: با توجه به اجرایی شدن برجام باید تولیدات کشاورزی همدان اقتصادی شود تا بتوان در بازارهای جهانی رقابت کرد در غیر این صورت با روش‌های سابق نمی‌توان جایی در بازارهای دنیا داشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار