شهردار منطقه هشت شهرداری کرمانشاه همزمان با ابراز نگرانی از قطع درختان در سراب قنبر، از احداث پارک 1.5 هکتاری طبیعت در این سراب خبر داد.
کد خبر: ۱۷۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 06 February 2016
شهردار منطقه هشت شهرداری کرمانشاه همزمان با ابراز نگرانی از قطع درختان در سراب قنبر، از احداث پارک 1.5 هکتاری طبیعت در این سراب خبر داد.

محمدرضا مهرنژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طراحی این بوستان انجام و در قالب یک ماکت پیاده شده و نقشه های اجرایی آن نیز آماده است.

به گفته وی، بوستان طبیعت هم اکنون در مرحله تسطیح و رگلاژ زمین قرار دارد و بیش از 750 میلیون ریال برای خاکبرداری آن هزینه شده است.

مهرنژاد بیان کرد: با توجه به اقلیم مناسب منطقه، این بوستان یک تفرجگاه مناسب برای شهروندان خواهد بود؛ ضمن اینکه وسایل و تجهیزات سرگرمی و بازی کودکان هم در آن تعبیه شده است.

شهردار منطقه هشت کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به وضعیت رکود فعلی، مهمترین مشکل پیشبرد عملیات اجرایی بوستان طبیعت، کمبود اعتبار و بودجه است.

وی گفت: در بودجه سال آینده، اعتبار لازم برای تکمیل این بوستان دیده شده است و در پایان فصل بارندگی، عملیات اجرایی آن از سر گرفته می شود.

* اتفاقات بدی در سراب قنبر می افتد

سازمان پارک ها و فضای سبز کرمانشاه هم اعلام کرده که قصد دارد در یک پروسه سه تا چهار ساله، کل فضای 200 هکتاری قابل کشت سراب قنبر را درختکاری و تبدیل به پارک جنگلی کند.

مهرنژاد اما اظهار داشت که طرح بوستان طبیعت با طرح درختکاری سراب قنبر متفاوت است.

وی در عین حال در باره قطع درختان در این سراب هم هشدار داد و گفت که 'اتفاقات بدی در سراب قنبر می افتد و درختان بسیاری در باغ های این سراب قطع شده است.'

به گفته مهرنژاد، باغ های سراب قنبر جزیی از هویت شهر کرمانشاه هستند و حتی زمانی برای آنها شعر گفته شده است.

بنابر اظهارات شهردار منطقه هشت کرمانشاه، نهادهای سیاستگذار و ناظر باید به این موضوع رسیدگی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار