معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:امروز بالگردهای تا 14 سرنشین در داخل کشور ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۷۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 03 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،علی وطنی در نخستین همایش هوانوردی سیمرغ با اشاره به جایگاه شهید کشوری در این شهرستان بیان کرد: شهید کشوری برای یک کشور اهمیت داشت.

وی با اعلام اینکه در آینده نزدیک نخستین موتور جت هواپیمایی کشور تولید می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم در آینده هموطنان سوار در هواپیماهایی شوند که به دست فناوران داخلی ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته جاری چهاردهمین ستاد راهبردی فناوری و مواد کشور تشکیل شد، عنوان کرد: بیشتر این ستادها به دلیل تحریم مواد تشکیل نمی‌شد.

این مسئول با اعلام اینکه امروز صددرصد پهبادهای که در کشور استفاده می‌شود با فناوری داخلی ساخته شده است، تصریح کرد: امروز بالگردهای تا 14 سرنشین در داخل کشور ساخته می‌شود.

وطنی یادآور شد: امیدوارم شهر سیمرغ مرکز توسعه فناوری کشور و در واقع انستیتویی برای تولید محصولات فناورانه در کشور باشد و با تامین اعتبار محصولات مورد نیاز کشور را تامین کند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور با فکر ساخته می‌شود و کشف فکرها نیز از ظرفیت‌هایی است که برای توسعه باید به آن توجه شود، افزود: توجه به فکر در شهر سیمرغ آغاز شده است و از این پس نباید به این شهر به عنوان شهری که در دل مازندران قرار دارد توجه کرد بلکه سیمرغ شهری تاریخی می‌شود که هوانوردان بزرگی در آن شناسایی می‌شوند.

وطنی با اشاره به اینکه شهرستان سیمرغ توانست افرادی چون شهید کشوری را به جامعه ایرانی معرفی کند، گفت:سیمرغ به خود ببالد که این شهیدان در اوج اخلاص و اقتدار برای صیانت از ارزش های دینی و ملی با نثار جان خود به شهادت رسیدند.

این مسئول با اشاره به اینکه من امیدوارم این شهرستان در تاریخ به عنوان پارک علمی و فناوری معرفی شود، گفت: باید پرچم‌دار شهدا برای توسعه علمی کشور باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار