رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، بهره برداری از تعداد 249 پروژه عمرانی، اقتصادی و تحقیقاتی بخش کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر 413 میلیارد ریال سرمایه گذاری درسطح استان آغاز می شود.
کد خبر: ۱۷۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 02 February 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

به گزارش محمدی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ترتیب یافت،با بیان این مطلب که شعار بخش کشاورزی در دهه فجر امسال کشاورزی خود اتکاء، استقلال آفرین و عزت بخش است، اظهارکرد: با بهره برداری از این طرحها برای 979 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و 4387 خانوار نیز از عواید اجرای این طرحها بهره مند می شوند. 
کریم زاده با اشاره به جزئیات طرحهای قابل افتتاح در دهه فجر امسال افزود: 207 مورد از این طرحها در بخش آب و خاک با صرف اعتباری بالغ بر 170 میلیارد و 911 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 798 نفر اجرا شده است و 1098 خانوار روستایی نیز از مزایای اجرای این طرحها بهره مند می شوند.
وی 18 طرح در بخش تولیدات دامی با صرف 158 میلیارد و 140 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 101 نفر، 3 طرح در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با صرف 34 میلیارد ریال و 4 طرح در بخش تولیدات گیاهی با 36 میلیارد ریال اعتبار را از دیگر طرحهای افتتاحی در این ایام مبارک عنوان کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه برای افتتاح این پروژه ها از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است،خاطر نشان کرد: پروژه های قابل افتتاح در بخش شیلات، دامپزشکی، عشایر و تحقیقات آرتمیا هر کدام به ترتیب شامل یک طرح هستند که در مجموع 8 میلیارد و 549 میلیون ریال برای اجرای این طرحها هزینه شده است.
رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: رونمائی از 6 طرح تحقیقاتی با صرف اعتباری در حدود 600 میلیون ریال و 7 پروژه تعاون روستائی با سرمایه گذاری 5 میلیارد و 130 میلیون ریال از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است.
وی پروژه های آب و خاک را شامل اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 1400 هکتار،مرمت و بازسازی قنوات،پوشش بتنی انهار و پروژه های تولیدات دامی را اعم از مرغداری گوشتی و تخمگذار، پرورش گاو شیری، گوساله پرواربندی و گاومیش شیری و کارخانه خوراک دام عنوان کرد.
کریم زاده همچنین اضافه کرد: احداث گلخانه به ظرفیت 1050 تن، پرورش قارچ خوراکی، پرورش ماهیان سردآبی، کارخانه کود آلی و سردخانه بالای صفر ، جایگاه محوری سوخت، 5باسکول 60 تنی، پرورش و تولید انبوه آرتمیا و تامین آب عشایر از جمله این طرحهای قابل افتتاح به شمار می روند.
باید از ایام دهه فجر در راستای تبیین اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران و حقانیت خون شهدا در به ثمر رساندن انقلاب نهایت استفاده را ببریم
وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای افزایش همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است، بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوهتر جشنهای مردمی و برنامه های دهه فجر تاکید کرد و افزود: باید از ایام دهه فجر در راستای تبیین اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران ، آزادی بیان و امنیت حاکم بر جامعه و حقانیت خون شهدا و خانواده های آنها در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نهایت استفاده را ببریم.
در ادامه سرپرست اداره روابط عمومی و دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به تشریح برنامه های مورد نظر سازمان در دهه فجر امسال پرداخت و اظهارکرد: 25 مورد برنامه اجرایی جهت برگزاری در ایام الله دهه فجر در سازمان در نظر گرفته شده است که در قالب کمیته های تخصصی و طبق جدول زمان بندی در چهارچوب شعار بخش کشاورزی در این ایام اجرا خواهد شد.
دیبایی ادامه داد: اعزام اکیپ های سیار دامپزشکی و واکسیناسیون دامی به مناطق روستایی و عشایری توسط اداره دامپزشکی، ارائه خدمات رایگان کشاورزی توسط شرکتهای فنی و مشاوره ای ، دیدار با خانواده های معظم شهدا و برگزاری جشن میهمانی لاله هااز جمله برنامه های مصوب این کمیته می باشد که در این ایام مبارک برگزار خواهد شد.
دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان، برگزاری مراسم های جشن پیروزی انقلاب در مراکز دهستانها و جهاد کشاورزی شهرستانها،چاپ نشریه کندیمیز، حضور ریاست یا مدیران سازمان در برنامه های ویژه رادیوئی و تلویزیونی و خطبه های نماز جمعه جهت ارائه عملکرد و دستاوردهای سازمان، برپایی نمایشگاه توانمندیهای بخش کشاورزی و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، همایش سران عشایری استان و اجرای برنامه های فرهنگی،مقاله نویسی، مسابقات ورزشی و قرآنی را ازدیگر برنامه های مصوب این ستاد عنوان کرد که درطول ایام دهه فجر برگزار می شود.
در ادامه این نشست خبری ریاست سازمان به سوالات خبرنگاران در رابطه با بخش کشاورزی پاسخ دادند.

مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار