رئیس پژوهشکده ساری شناسی مازندران
رئیس پژوهشکده ساری شناسی با اشاره به قدمت دیرینه ساری در دوران تاریخ، گفت: شهرداری ساری در احیا بناهای تاریخی مرکز مازندران مشارکت کند.
کد خبر: ۱۷۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 01 February 2016

به گزارش تابناک مازندان، حسین اسلامی ساروی با اشاره به  اینکه فرهنگ ساری مرهون علمای بزرگی چون ابن شهرآشوب ساروی است, اظهار داشت: همایش ابن شهرآشوب به صورت کنگره ملی برگزار شد و باید تداوم یابد.

وی افزود: بیش از هزار و 200 مورد کتاب در علامه مجلسی به نقل از کتاب علامه ابن شهرآشوب ساروی نقل منبع داریم و این افتخاری برای شهرستان ساری است.

اسلامی با اشاره به محرومیت‌های شهر ساری, تصریح کرد: نشناختن چهره‌های فرهنگی، ادبی و تاریخی ساری یکی از ضعف‌های ساری است و از این رو تلاش برای مطرح کردن چهره‌های فرهنگی در این زمینه ضروری است.

وی تصریح کرد: علامه طبرسی نیز یکی از بزرگ‌ترین مفسرهای ساری بوده که ناشناخته مانده است.

این مورخ مازندرانی به قدمت ابنیه‌های تاریخی شهرستان ساری اشاره کرد و خواستار مساعدت شهرداری در احیا بناهای تاریخی شهرستان و ایجاد محله‌های تاریخی در ساری شد.

رئیس مرکز ساری شناسی بیان کرد: گردشگران می‌توانند در ابنیه‌های تاریخی مرکز شهر ساری, فرصتی برای گشت و گذار در یکی از بزرگ‌ترین محله‌های قدیمی ساری را پیدا کنند و خواستار راه اندازی موزه برای شهرستان ساری شد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار