به دنبال بارش برف و کاهش دمای هوا اردبیلی‌ها شب سرد منهای 19 درجه را تجربه کردند تا یکی از سردترین شب‌های زمستان برای آنها سپری شود.
کد خبر: ۱۷۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 28 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در حالی که همه شهرهای استان اردبیل پر از برف و دمای زیر منهای 10 درجه بود سردترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته فرودگاه اردبیل با منهای 19 درجه و خود شهر اردبیل نیز منهای 16 درجه بود که ساکنان شهر نیر هم دمای منهای 18 درجه را تجربه کردند.

در حالی هوای سرد و یخ‌بندان در شهر اردبیل حاکم شده که بر‌اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل این شرایط جوی طی امروز و فردا ادامه خواهد داشت و از روز شنبه دو الی سه درجه به دمای هوا افزوده خواهد شد.

یخ‌بندان و کاهش محسوس دما که به افزایش مصرف گاز ساکنان شهرهای مختلف نیز منجر شده است سبب شد تا شور و حال روزانه اردبیل با تاخیر چند ساعته روبه‌رو شود به طوری که ساکنان این شهر سردسیر امروز با تاخیر چندین ساعته کار و فعالیت روزانه خود را به دلیل سرمای هوا آغاز کردند.

بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل با قطع شدن بارش برف و کولاک در برخی از جاده‌ها و محورهای مواصلاتی پیش‌بینی می‌شود هفته آینده پدیده خاص بارشی در استان اردبیل حاکم نباشد.

اما از تلاش راهداران نیز باید سخنی به میان آورد که به سختی و با دشواری تمام تلاش‌شان بر این است تا راه‌های مواصلاتی اصلی، فرعی و روستایی استان را بازگشایی کنند به طوری که همچنان برف‌روبی و نمک‌پاشی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل ادامه دارد و تلاش جدی بر این است تا وضعیت مطلوب‌تری در سطح جاده‌های مواصلاتی استان حاکم باشد تا تردد و رفت و آمدها جریان پیدا کند.

اما اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز اعلام کرد: امروز پنج‌شنبه تمام فعالیت‌های دانش‌آموزی در اردبیل و مشگین‌شهر و برنامه درس‌پژوهی معلمان در اردبیل و پارس‌آباد تعطیل است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان اردبیل نیز با اعلام اینکه بارش سنگین برف و یخ‌بندان رخ داده کار را برای راهداران سخت کرده اما تلاش جدی بر این است تا با برف‌روبی و نمک‌پاشی مستمر جاده‌های استان بازگشایی شود، گفت: مصرف بیش از یک هزار و 500 تن نمک برای یخ‌زدایی سطح جاده‌های استان در دو روز گذشته توسط راهداران انجام شده است.

علی یوسف‌زاده تصریح کرد: راهداران ما بیش از 240 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی استان در حال ارائه خدمات هستند تا به ویژه در گردنه‌های صعب‌العبور حیران، الماس و صائین که ارتفاع برف به 70 سانتی‌متر رسیده است خدماتی را به هموطنان‌مان ارائه کنند.

وی ادامه داد: ما از ظرفیت 12 راهدارخانه ثابت و سیار استفاده می‌کنیم تا وضعیت خوبی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان برای تردد ایمن و راحت فراهم آید که انتظار داریم رانندگان نیز تجهیزات زمستانی را با خود به همراه داشته باشند.

برقراری مجدد پروازها در فرودگاه اردبیل

اما با تلاشی که عوامل فرودگاه اردبیل در برف‌روبی باندهای نشست و برخواست هواپیماها انجام داده‌اند قرار است از امروز بار دیگر پروازهای فرودگاه اردبیل بعد از دو روز کنسلی و لغو پروازها دوباره از سر گرفته شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، همچنان برخی از هموطنان‌مان که قصد انجام سفر هوایی را دارند نگران لغو پروازهای خود هستند اما روابط عمومی فرودگاه اردبیل اعلام کرد که با پاک‌سازی و بازگشایی دو باند فرودگاه اردبیل امکان برقراری پروازهای مجدد فراهم آمده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار