معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تا به امروز در حدود ۱۰۹ هزار تن از سیب‌زمینی‌های تولید شده در استان اردبیل صادر شده است.
کد خبر: ۱۷۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 27 January 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، اصغر پرتوی صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی یک هماهنگی مناسبی برای تولید محصولات پاک و ارگانیک در سطح کشور انجام داده است و به تبع این موضوع نیز در استان اردبیل الگوی کشت مناسب با شرایط هر شهرستان تعریف شده است.

وی بیان کرد: تا به امروز حدود 109 هزار تن از سیب‌زمینی‌های تولید شده در استان اردبیل به کشورهای دیگر صادر شده است و 12 میلیارد تومان یارانه نیز برای این صادرات مشخص شده و به مرکز فرستادیم که قول داده‌اند تا پایان بهمن ماه این یارانه‌ها پرداخت شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: امسال 39 درصد صادرات سیب‌زمینی کشور توسط استان اردبیل انجام شده و ارزش مالی این صادرات بالغ بر 32 میلیون دلار بوده است که شهرستان‌های اردبیل، نمین و نیر عمده تولیدات سیب‌زمینی را در استان اردبیل دارند.

پرتوی تصریح کرد: تلاش داریم تا با افزایش ناظران کشاورزی و نیز فرهنگسازی در بین کشاورزان استان تولیدات سیب‌زمینی در اردبیل را هدفمند سازیم که سال گذشته سیب‌زمینی در استان اردبیل از نظر مساحت کشت آن حدود 3 هزار هکتار کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: با توجه به تولید سیب‌زمینی مناسب در استان اردبیل یک کارخانه فرآوری این محصول در استان اردبیل در حال احداث بوده که اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح می‌شود و ظرفیت این را دارد که بالغ بر 100 تن فرآوری محصول سیب‌زمینی را انجام دهد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در رابطه با تولید جوجه رنگی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی به هیچ کس مجوز تولید جوجه رنگی را نداده است چرا که وزارت جهاد کشاورزی تولید جوجه رنگی را ممنوع اعلام کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار