سرمایه‌گذار مصری با بیان این که یکی از اهداف ما از راه‌اندازی پالایشگاه در گچساران صادرت محصولات به سایر کشورها است، اظهار کرد: خوراک این پالایشگاه 120 هزار بشکه در روز است که تقاضای افزایش آن را تا 200 هزار بشکه و یا حداقل 150 هزار بشکه در روز داریم.
کد خبر: ۱۷۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 26 January 2016
، بعد از ظهر امروز نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور عبدالوهاب خمیس سرمایه‌گذار مصری پروژه پالایشگاه لیشتر برگزار شد.
در این نشست، سرمایه‌گذار مصری با بیان این که یکی از اهداف ما از راه‌اندازی پالایشگاه در گچساران صادرت محصولات به سایر کشورها است، اظهار کرد: خوراک این پالایشگاه 120 هزار بشکه در روز است که تقاضای افزایش آن را تا 200 هزار بشکه و یا حداقل 150 هزار بشکه در روز داریم
خمیس تصریح کرد: زمین این پالایشگاه 250 هکتار در منطقه لیشتر گچساران است که برای راه‌اندازی آن حداقل به سه اقدام اساسی نیاز است.

این سرمایه‌گذار مصری افزود: یکی از خواسته‌های ما مربوط به زمین‌هایی است که خط لوله پالایشگاه از آن‌ها عبور می‌کند و باید تا مقصد که بندر بارگیری در خلیج فارس است زمین‌ها تعیین تکلیف شوند.
وی گفت: خوراک پالایشگاه یکی دیگر از موضوعات مهمی است که باید مد نظر مسئولان استانی باشد و با وزارت نفت پی‌گیری‌های لازم برای افزایش آن صورت گیرد.

خمیس یکی دیگر از موضوعات مهم برای راه‌اندازی پالایشگاه را موضوع آب آن دانست که لازم است مسئولان استان برای تخصیص‌های مورد نیاز آن تلاش کنند.
در ادامه این سرمایه‌گذار مصری افزود: در زمینه‌های دیگر از جمله در حوزه عمرانی قادر به سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

وی که از سوی استاندار و مسئولان استانی برای تکمیل برخی پروژه‌های نمیه‌تمام از جمله سد تنگ‌سرخ و همچنین پروژه بزرگ آبرسانی به سه شهرستان جنوبی استان ترغیب به سرمایه‌گذاری شده بود، تصریح کرد: در این حوزه‌ها تاکنون سرمایه‌گذاری‌هایی در سایر نقاط دنیا انجام داده‌ایم و برای تکمیل چنین پروژه‌هایی در کهگیلویه و بویراحمد آمادگی لازم را داریم.

در ادامه شریک ایرانی سرمایه‌گذار مصری با بیان این که تحریم‌ها موجب شد تا کار ساخت پالایشگاه لیشتر در شهرستان گچساران به تعویق بیفتد، تصریح کرد: اما ماشین‌آلات آن اکنون خریداری شده است.
عباس قنبری افزود: یکی دیگر از خواسته‌های ما بری راه‌اندازی پالایشگاه لیشتر در گچساران، راه‌اندازی بندر خصوصی است که بتوانیم از طریق آب‌های آزاد محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنیم.
وی با بیان اینکه کارهایی در این پروژه صورت گرفته و هزینه‌های زیادی کرده‌ایم، تصریح کرد: برای تجهیز کارگاه در این منطقه هر چند به چشم نمی‌آید اما تاکنون 2 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی از نیاز به یک نیروگاه 500 مگاواتی در منطقه خبر داد و گفت: همچنین در کنار این پالایشگاه یک واحد پتروشیمی کوچک احداث خواهد شد.

ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار