رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از محدود شدن کاشت "چمن" در فضای سبز شهر خبر داد و افزود: این نوع پوشش نیاز آبی بالا و ارزش زیست محیطی پایینی دارد.
کد خبر: ۱۶۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 19 January 2016
رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از محدود شدن کاشت "چمن" در فضای سبز شهر خبر داد و افزود: این نوع پوشش نیاز آبی بالا و ارزش زیست محیطی پایینی دارد.

سیروس کومه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از تغییر پوشش گیاهی فضای سبز شهر از چمن به گونه‌های با نیاز آبی پایین خبر داد.

وی اظهار کرد: اکنون اکثر پوشش گیاهی در بلوارها و فضای سبز کرمانشاه چمن است که اگرچه مسطح است و فضای خوبی را فراهم می‌کند، اما ارزش محیط زیستی کمی دارد.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه به نیاز آبی بالای چمن هم اشاره کرد که باعث هدر رفت فراوان آب می‌شود وخاطرنشان کرد: در برخی از موارد در فصل گرم مجبوریم پوشش چمن را دو نوبت طی روز آبیاری کنیم.

به گفته این مسئول، قرار است پوشش گیاهی چمن با انواع درخت‌ها و درختچه‌های مقاوم به کم‌آبی که ارزش محیط زیستی بالایی هم دارند جایگزین شود.

کومه عنوان کرد: این گونه‌ها شامل انواع پهن‌برگ‌ها خصوصا "سنوبر" هستند که هم اکنون از آنها در حاشیه تقاطع الهیه استفاده شده‌ است.

وی معتقد است، این گونه‌ها علاوه بر نیاز آبی پایین، نقش بسزایی هم در مقابله با آلودگی هوا خصوصا مقابله با ریزگردها دارند و در زمان وزش شدید باد هم می‌توانند به عنوان بادشکن عمل کنند.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در خصوص آبیاری فضای سبز شهر کرمانشاه نیز یادآوری کرد: چون در حال حاضر بیشتر نقاط هنوز هم پوشش چمن دارند مجبوریم از تانکر و آبرسانی سیار استفاده کنیم، اما در حال اجرای خطوط و شبکه‌های آبیاری قطره‌ای در بسیاری از این نقاط برای کاهش مصرف آب هستیم.

کومه با بیان اینکه برای آبیاری فضای سبز شهر کرمانشاه از 20 حلقه چاه شهرداری استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: به ندرت و در موارد بسیار محدودی که نیاز داشته باشیم از آب شرب استفاده می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار