مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۸ هزار و ۵۴۳ نفر در ایام تعطیلات نوروزی از موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان غربی بازدید کردند.
کد خبر: ۱۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴ 24 March 2015

جلیل جباری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون، 8 هزار و 543 نفر از موزه ارومیه و موزه مردم شناسی این شهر، خانه کبیری و موزه مردم شناسی خوی، کاخ موزه باخچه جوق، کلاه فرهنگی و ساختمان تیموری ماکو، قره کلیسا و مقبره سید صدرالدین چالدران، موزه حسنلوی نقده و میاندوآب، زندان و تخت سلیمان تکاب و موزه های مفاخر فرهنگی و هنری در سراسر استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: کاخ موزه باغچه جوق، کلاه فرنگی و ساختمان تیموری ماکو تاکنون با 2 هزار و 326 نفر، بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

جباری تصریح کرد: در این باره قره کلیسا و مقبره سیدصدرالدین چالدران با یک هزار و 659 و زندان و تخت سلیمان تکاب با یک هزار و 239 نفر بازدیدکننده، در رتبه های بعدی جذب گردشگر قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: هر روز به تعداد بازدیدکنندگان از موزه ها و اماکن تاریخی استان افزوده شده تا جایی که در دومین روز از بهار، 2 هزار و 529 نفر و دیروز 3 هزار و 744 نفر از اماکن تاریخی استان دیدن کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار