کد خبر: ۱۶۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 13 January 2016


رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان البرز گفت: در روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات، ناظران شورای نگهبان فقط به قانون عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی‌یزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یکی از حساس‌ترین انتخابات کشور بوده و مردم به مدت چند سال، سرنوشت کشور در دو نهاد بسیار حساس و سرنوشت‌ساز را با انتخاب نمایندگان خود تعیین می‌کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان البرز افزود: از برکات و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که در این نظام همه امور با رای مستقیم مردم انجام شده و رهبری عظیم‌الشان انقلاب به عنوان ستون خیمه انقلاب، همواره پاسدار رای مردم بوده و هستند.

این مسئول افزود: زمانی که مقام عظمای ولایت تاکید می‌فرمانید که رای مردم و حقوق نامزدها حق‌الناس است، تکلیف شرعی بر تمام مجریان و ناظران انتخابات تمام بوده و کوچک‌ترین تخلف و غفلتی در انجام وظائف قانونی به طور قطع در نزد افکار عمومی گناه نابخشودنی است.

روحی‌یزدی با اشاره به بررسی صلاحیت‌های نامزدهای مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان گفت: همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم و در سیره و روش شورای نگهبان نیز مشخص است، ملاک عمل ناظران شورای نگهبان قانون است.

وی تصریح کرد: ناظران شورای نگهبان همواره در چارچوب‌های قانونی عمل می‌کنند و ملاک شرعی را نیز برای انجام این وظیفه داریم و معتقدیم که حق‌الناس باید رعایت شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان البرز با اشاره به برخی اقدامات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به طور کامل تمام رفتارها و گفتارها به ویژه تبلیغات زودهنگام و یا استفاده از اموال عمومی را رصد کرده و مردم مطمئن باشند که با متخلفان برخوردهای لازم انجام می‌شود.

روحی‌یزدی با اشاره به اهمیت مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مردم ما باید مانند همیشه با بصیرت و درایت لازم در انتخابات شرکت کرده و ضمن حضوری حداکثری و پرشور، به نامزدهای اصلح رای دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار