کد خبر: ۱۶۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 09 January 2016

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: 60 درصد از جرائمی که در جامعه رخ می‌دهد ناشی از جهل به قانون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، دکتر مهدی جوهری در نشست خبری که امروز شنبه(19 دی ماه) در اداره کل دادگستری استان البرز برگزار شدف گفت: آمار طلاق استان البرز در سال 93 نسبت به سال 92 کاهش داشت و این رقم در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش یافت.

وی افزود: آمار طلاق توافقی نیز در این مدت رو به کاهش گذاشته است به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد کاهش 13 درصدی طلاق توافقی در استان البرز بوده‌ایم.

وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص بحث پیشگیری از جرائم را ارائه کرد و گفت: کار پیشگیری سه سطح دارد؛ سطح اول به حوزه فرهنگی و آگاه سازی، سطح دوم حوزه محیطی و سطح سوم به حوزه برخوردهای قضایی و کیفر دادن مجرم مربوط می‌شود.

جوهری افزود: بیشترین اثرگذاری برای پیشگیری از وقوع جرم به سطح اول یعنی حوزه فرهنگی و آگاه سازی مربوط می‌شود زیرا بسیاری از جرائم رخ داده در کشور به خاطر عدم آگاهی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز تصریح کرد: حدود 60 درصد جرائم ناشی از جهل به قانون است و رفع این عدم آگاهی به یک اراده جمعی نیاز دارد و قطعا رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند موثر باشند.

این مسئول آماری از میزان رشد جرائم در استان البرز را ارائه کرد و افزود: رشد برخی از جرائم در استان البرز نسبت با سال گذشته با هفت درصد کاهش از 20 درصد به 13 درصد رسیده است.

جوهری اظهار کرد: تجاوز به عنف نیز نسبت به سال 93 با کاهشی 50 درصدی همراه بوده است که آمار خوبی است.

وی ضمن انتقاد از جو موجود در کشور مبنی بر اینکه کرج حیاط خلوت مجرمین است گفت: کرج به هیچ وجه حیاط خلوت مجرمین نیست و وضعیت ما نسبت به بسیاری از دیگر استان‌ها بهتر است به عنوان مثال استان البرز در زمینه ضرب و جرح عمدی در رتبه 24 کشور قرار دارد.

جوهری در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت امنیتی خوبی در استان وجود دارد اما همراه با آن احساس امنیت وجود ندارد؛ بنابراین همه ما باید تلاش کنیم تا این احساس امنیت در شهروندان البرز شکل بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار