رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: محصول سیب‌زمینی استان اردبیل به صورت تدریجی به کشور آذربایجان صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۶۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 09 January 2016

عدیل سروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار داشت: با پیگیری‌های استاندار و مسئولان اردبیل روند صادرات سیب‌زمینی اردبیل به کشور آذربایجان افزایش یافته و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده صادرات محصول سیب‌زمینی به صورت تدریجی به کشور آذربایجان ادامه دارد و کشاورزان در این زمینه هیچ نگرانی و دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک بین مسئولان استان اردبیل و کشور آذربایجان ایجاد شده است، گفت: مسئولان کشور آذربایجان به دلیل کیفیت بالای سیب‌زمینی اردبیل خاستار همکاری مشترک برای صادرات سیب‌زمینی هستند که در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در حال حاضر استان اردبیل یک پنجم تولید سیب‌زمینی کشور را به خود اختصاص داده و برای تنظیم قیمت بازار و درآمدزایی بیشتر کشاورزان، کشت سیب‌زمینی در اردبیل نسبت به سال‌های گذشته 11 درصد کاهش یافته است.

سروی تصریح کرد: محصول سیب‌زمینی استان اردبیل از نظر کیفیت رتبه شاخص کشوری را به خود اختصاص داده و با توجه به مشکلاتی که در قیمت این محصول و صادرات آن در سال‌های گذشته وجود داشت که این امر سبب ایجاد نگرانی در کشاورزان شده بود که با پیگیری‌های انجام شده این مشکلات برطرف شده است.

وی بیان کرد: مشکلات بازار سیب‌زمینی و صادرات آن توسط مسئولان ارشد کشور از جمله وزیر جهاد کشاورزی بررسی شده و با رایزنی‌های انجام گرفته بین مسئولان کشور روسیه و آذربایجان صادرات محصول سیب‌زمینی اردبیل افزایش می‌یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زینالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
با سلام
پارسال با یکی از اساتید دانشگاه محقق اردبیلی گفتگو کردم، می فرمودند ما از این استان سیب زمینی را خام صادر می کنیم و نمی تونیم تبدیل به کالای تجاری اش کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار