معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فروکش کردن شیوع آنفلوانزای خوکی در این استان خبر داد و گفت که آمار بستری بیماران مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان ها از 140 نفر در روز به کمتر از 40 نفر کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۵۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 07 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، دکتر محسن اعرابی  در حاشیه کنفرانس بیماری آنفلوانزا و کرونایروس افزود : در حال حاضر هیچ مورد طغیانی از این بیماری در مراکز پر جمعیت استان نداریم و طغیان آن در بین دانش آموزان مدارس ، دانشجویان دانشگاهها و سربازخانه های استان به حدقل رسیده است.

وی آمار قربانیان آنفلوانزای خوکی در مازندران را 18 نفر اعلام و تاکید کرد : هر چند فرایند ابتلا به این بیماری و بستری در مراکز درمانی و بیمارستانی کاهش محسوسی یافت، اما بهداشت و درمان فردی همچنان مورد تاکید جدی است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران هدف از برگزاری کنفرانس بیماری آنفلوانزا و کرونایروس را تبادل اطلاعات و به روز کردن دانش پزشکی در زمینه بیماری آنفلوانزا برشمرد .
وی گفت : تمامی پزشکان عمومی و متخصص دخیل در کنترل و درمان بیماری آنفلوانزا که با مراکز بهداشتی استان طرف قرارداد هستند در این کنفرانس حضور دارند.
اعرابی همه گیری آنفلوانزا در ایران و جهان ، ویروس شناسی آنفلونزا و کرونا ، علائم بالینی و آزمایشگاهی آنفلونزا و کرونا در بزرگسالان ، یافته های پرتوی سینه پهلوی ویروسی ، آنفلوانزا و بارداری و پیشگیری از آنفلوانزا را از موضوع های این کنفرانس یک روزه اعلام کرد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار