مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بر لزوم بهره گیری از ظرفیتهای مجتمع تفریحی- ساحلی باری در منطقه گردشگری ارومیه برای توسعه اقتصادی استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 21 March 2015

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل جباری ظهر شنبه در جریان بازدید از مجتمع تفریحی- ساحلی باری ارومیه خواستار بهره گیری از ظرفیتهای گردشگری ایجاد شده در مجتمع گردشگری و تفریحی باری در کنار سواحل دریاچه ارومیه تاکید کرد و افزود: امیدواریم در صورت تحقق بهره برداری طرحهای گردشگری طی آینده نزدیک شاهد تحول قابل توجهی در سرانه اقتصادی گردشگری و زیرساخت های لازم در سطح استان باشیم.

وی با بیان اینکه مجتمع تفریحی - ساحلی باری در منطقه گردشگری باری ارومیه قرار دارد که روستاهای زیبایی نیز در این منطقه قرار دارند و به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شده اند، اظهار داشت: برای توسعه روستاهای هدف گردشگری نیز هم اکنون طرح هادی ویژه ای ایجاد و طراحی می شود که در سطح استان ۴۹ روستا که دارای جاذبه های گردشگری بوده به عنوان روستاهای هدف گردشگری مصوب شده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیتهای طبیعی آذربایجان غربی در حوزه طبیعت گردی شد و ادامه داد: می توان از این ظرفیت ها در بحث طبیعت گردی و جذب گردشگر با ایجاد مجتمع های خدماتی، رفاهی و تفریحی بهره برد که زیر ساختهای لازم باید ایجاد شوند.

جباری با بیان اینكه هر گردشگر می‌تواند برای ۳ تا ۸ نفر شغل ایجاد كند، گفت: اشتغالی كه از راه گردشگری به وجود می‌آید با توجه به میزان حضور گردشگران می‌تواند پایدار یا متغیر باشد؛ اگر حضور گردشگران در استان دائمی باشد، اشتغال پایدار را به دنبال داشته و اگر این حضور با نوسان همراه باشد، ناپایدار خواهد بود.

دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر آذربایجان غربی با اشاره به وجود نیاز استان به بخش آموزش خدمات گردشگری افزود: با تلاش هایی که صورت گرفت در بهمن ماه سال ۹۳ شاهد برگزاری ۱۲ دوره آموزشی و خدمات گردشگری برای فعالین عرصه گردشگری استان بودیم که امیدوار هستیم مجتمع باری نیز در امر آمورش خدمات گردشگری به صورت تخصصی گام های مفیدی را بردارد.

جباری با بیان اینکه فعالیت مجدد این مجتمع تفریحی- ساحلی موجب ایجاد همگرایی خاص در صنعت گردشگری منطقه و استانهای هم جوار آذربایجان غربی شده و می توان از این مجموعه برای توسعه اقتصادی در استان نیز بهره گرفت، یادآور شد: این اداره کل آماده است تا به منظور تبلیغات و جذب گردشگران بیشتر به ارومیه و استان نسبت به رفع موانع احتمالی واحدهای پذیرایی و اقامتی به ویژه مجتمع تفریحی- ساحلی باری از توان کارگروه گردشگری استان کمک بگیرد.

مدیر داخلی مجتمع تفریحی- ساحلی باری ارومیه نیز با اشاره به امکانات موجود در این مجتمع گفت: این مجتمع با دارا بودن ۵۵ واحد اقامتی که شامل اتاق های ۲ و ۳ تخته است و واحدهای آپارتمانی و ویلاهای ساحلی که شامل ۱۲۰ تخت خواب هستند می تواند در جذب گردشگران به استان نقش موثری را ایفا کند.

امیر اصلان زاده افزود: در تابستان سال جاری ۷۵ واحد اقامتی۱۵۰ تخته نیز آماده بهره برداری خواهد بود که ظرقیت این مجموعه را به ۲۷۰ نفر افزایش می دهد.

مجتمع تفریحی ساحلی باری ارومیه که در منطقه نمونه گردشگری باری زمینی به مساحت ۳۴ هکتار است و در ۶۰ کیلومتری ارومیه قرار دارد که داری امکانات تفریحی مانند اسب سواری، تیراندازی، باغ وحش، سال بیلیارد، دوچرخه سواری و سالن های ورزشی می باشد.

فروشگاه های صنایع دستی و سوغاتی های بومی و محلی، رستوران ها و سالن های پذیرایی ، سالن همایش و کافی شاپ های۲۴ ساعته، و مجموعه پذیرایی در کوهستان، فضای بازی و تفریح برای کودکان و نوجوانان از دیگز امکاناتی است که در سطح ایده آل بین المللی آمادگی پذیرش مسافران داخلی و خارجی را به ویژه در ایام نوروز را دارد و به زودی نیز سالن ۸۰۰ نفری نیز در این مجتمع آماده بهره برداری خواهد بود.

همچنین پیش از ظهر امروز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ستاد اسکان فرهنگیان ارومیه بازدید کرد، ستاد اسکان فرهنگیان به غیر از ناحیه ۱ و ۲ ارومیه، در شهرستان های بوکان، پیرانشهر، تکاب، خوی، سردشت، پیرانشهر، شاهین دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده مستقر بوده و تا دیروز ۲۹ اسفند ماه، ۳ هزار و ۶۷۹ نفر را پذیرش کرده که شهرستانهای ارومیه، خوی و مهاباد از بیشترین مدت اسکان در ستاد اسکان فرهنگیان برخوردار هستند.

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی به همراه حسین امامی معاون گردشگری این اداره کل و سایر اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان امروز و در اولین روز از نوروز در فرودگاه ارومیه حضور داشته و از مسافران و مهمانان نوروزی با گل و شیرینی استقبال کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار