استاندار هرمزگان گفت: اقتصاد کشاورزی از حلقه های مفقوده استان هرمزگان است و باید این حلقه تکمیل شود و شرایطی را فراهم کنیم که کشاورزان مطمئن باشند، محصولات آنها خریداری می شود.
کد خبر: ۱۵۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 04 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دكتر جاسم جادری در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور با بیان اینکه ایجاد شهرک های کشاورزی می تواند بخش کشاورزی را متحول کند، عنوان کرد: ما برای اجرای تفاهم نامه منعقد شده با شرکت شهرک های کشاورزی آمادگی کامل داریم و اولین جلسه ستاد راهبری این تفاهم نامه را تشکیل خواهیم داد.
 
وی ادامه داد: راه نجات کشور در دوران تحریم و همچنین پس از آن توجه به امر کشاورزی است و کشاورزی می تواند ضامن بقای هر کشور باشد.
 
استاندار هرمزگان افزود: در استان هرمزگان با توجه به شرایط خاصی که داریم و با کمبود آب مواجه هستیم، چاره ای به جز حرکت به سمت ایجاد شهرک ها و کشت گلخانه ای و متراکم نداریم و دیگر روش ها موجب هدردادن سرمایه و فرصت سوزی می شود.
 
جادری با بیان اینکه استان هرمزگان می تواند محصولات کشاورزی خود را صادر کند، تصریح کرد: اقتصاد کشاورزی از حلقه های مفقوده استان هرمزگان است و باید این حلقه تکمیل شود و شرایطی را فراهم کنیم که کشاورزان مطمئن باشند، محصولات آنها خریداری می شود و زحمت کشاورزان به هدر نمی رود.
 
وی با بیان اینکه هرمزگان در زمینه شیلات ظرفیت های بی نظیری دارد، اظهار داشت: 40 درصد ماهی و میگوی کشور در هرمزگان تولید می شود و می توان با سرمایه گذاری در این زمینه صدها تن ماهی و میگو تولید کرد.
 
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به شرایط اقلیمی این استان، بیان داشت: باید برای ایجاد زیرساخت های شهرک ها و کشت گلخانه ای در هرمزگان تلاش و برای کشت های جدید برنامه ریزی کنیم.
 
جادری خاطرنشان کرد: کشاورزی می تواند نیاز خود را در داخل کشور تامین کند و هر تحریمی نمی تواند در کوتاه کردن دست ما از تولیدات کشاورزی موثر باشد و بر این اساس نیاز است به این بخش توجه ویژه داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار