کریم فروزان در اعتراض به حوادث تلخ مسابقه فینال سوپر لیگ والیبال ایران از ریاست هیئت والیبال آذربایجان غربی استعفا داد.
کد خبر: ۱۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶ 20 March 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، امروز کریم فروزان با انتشار یک بیانیه خطاب به اعضاء مجمع هیئت والیبال آذربایجان غربی و فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به حوادث تلخ مسابقه فینال سوپر لیگ والیبال که روز گذشته در تالار فدراسیون والیبال در تهران برگزار شد از سمت خود استعفا داد.

فروزان در این بیانیه اورده است: پیرامون مسائل روی داده در بازی فینال لیگ برتر والیبال کشور در مورخه ١٣٩٣/١٢/٢٧ مواردی را به پیشگاه ملت شریف ایران، به خصوص مردم دلاور و ولایتمدار و غیرتمند آذربایجان غربی و شما عزیزان اعلام می نمایم، با کمال تأسف آنچه که در آستانه سال جدید، در مسابقه فینال تیم‌های شهرداری ارومیه و پیکان تهران رخ داد کام حاضرین در ورزشگاه و ملت فهیم و بزرگوار ایران را تلخ ساخت.

فروزان افزوده است: آنچه که روی داد نشان از بی‌تدبیری، عدم سیاست‌گذاری صحیح، رفتارهای متناقض و برخوردهای زننده و توهین آمیز با تماشاگران، از سوی برگزار کنندگان این مسابقه و نیز مسؤلان تأمین نظم و امنیت سالن داشت، بنا به تعبیر رسا و بنیادین امام راحل، این مردم ولی نعمتان ما هستند؛ مردم قهرمان و رشید آذربایجان غربی چه در پیروزی انقلاب اسلامی و چه در هشت سال جنگ تحمیلی از پیش قراولان دفاع از این آب و خاک بوده اند، بسیاری از خانواده های این خطّه فرزندانشان را تقدیم انقلاب و اسلام عزیز نموده اند و در راه دفاع از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی رشادت ها و ایثارگری های فراوان و بی نظیری داشته‌اند.

رییس هیئت والیبال آذربایجان غربی در متن استعفای خود تصریح کرده است: از سوی دیگر به درستی شهر ارومیه را پایتخت والیبال ایران زمین نامیده اند، ورزش والیبال با فرهنگ و گوشت و پوست و استخوان این مردم آمیخته شده است اما متأسفانه آنچه در حادثه تلخ بازی فینال لیگ برتر در برخورد با تماشاچیان نجیب و مظلوم این دیار رخ داد اهانت به آنان و شأن و جایگاه رفیع و ارجمندشان بود و اینجانب در اعتراض به حوادث تلخ و متأثر کننده این بازی و برخورد زشت و ناموجه برگزارکنندگان آن، از سمت خود استعفاء نموده و امیدوارم دیگر شاهد چنین برخوردهای زشت و زننده و تحقیرآمیزی با هموطنان خود نباشیم.

رونوشت این استعفا علاوه بر اینکه در اختیار رسانه ها قرار گرفته به قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز ارسال شده است.

همچنین احد یوسفی در جلسه‌ای که بنا به خواست شهردار ارومیه جهت دلجویی از مجروحان حادثه دیدار فینال مقابل تیم‌های پیکان و شهرداری ارومیه مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفتند، تشکیل شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جریان اتفاقاتی که بازی فینال رخ داد روح مردم ایران و خصوصا مردم آذربایجان جریحه دار شد.

وی افزود: در این دو روز که از این واقعه گذشته است متاسفانه تمام جریانات بر خلاف واقع منتشر شده و برخی رسانه‌ها آن را طور دیگری جلوه داده‌اند.

مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که مسئولین استانی انجام داده‌ و می‌دهند سعی شده دلیل این اتفاقات مشخص شده و دیگر چنین بی احترامی‌هایی صورت نگیرد.

یوسفی بیان کرد: تنها سوالی که در ذهن همه شکل می‌گیرد این است که هواداران ارومیه به کدامین گناه مستحق این مجازات بودند.

وی اضافه کرد: فکر می‌کردم که چنین زد و خوردهایی فقط در فیلم‌ها رخ می‌دهد و باور نمی‌کردم صحنه‌هایی از این‌گونه ضرب و شتم را در کشورم ببینم.

این مسئول ضمن عذرخواهی از مجروحان، بیان داشت: اینکه نتوانستم از هواداران شهرم در تهران حمایت کنم، متأسفم، چراکه تصور نمی‌کردیم میزبان خائن در امانت باشد.

مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه افزود: والیبال ارومیه هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود حتی اگر در مسابقات لیگ حضور نداشته باشد.

وی متذکر شد: جایگاه ارومیه در والیبال ایران بسیار رفیع است و در واقع ارومیه این برتری را به والیبال کشور تحمیل کرده است چون والیبال در ارومیه زندگی می‌کند.

یوسفی یادآور شد: اشتباه باشگاه شهرداری این بود که به فدراسیون والیبال اعتماد کردیم ولی آنها جواب اعتماد ما را با بی حرمتی به تماشاگرانمان دادند.

در جریان نشست شهردار ارومیه که به شدت از وقایع پیش آمده دلگیر بود ضمن تماس تلفنی اظهار داشت: برای پیگیری مسائل پیش آمده در بازی فینال تمام مسئولان استانی پیگیر هستند و ضمنا نامه‌ای نیز به رهبر معظم انقلاب به همراه مستندات ارسال شده است.

در آخر یکی از مجروحان حادثه در جمع خبرنگاران گفت: من یک ایرانی هستم و برای تشویق تیم خود در ورزشگاه بودم اما به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتم.

وی افزود: این خون متعلق به من نیست بلکه به همه مردم آذربایجان تعلق دارد و امیدوارم احقاق حق صورت بگیرد.

مجروح حادثه دیدار فینال ادامه داد: سال بعد در ورزشگاه حتماً شعاری با متن «نه ، برای نژادپرستی» در ورزشگاه ارومیه به گوش خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار