در آخرین روز از هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مرکز تحقیقات مدیریت بحران و مهندسی زیرساختهای استان در ارومیه راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۵۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 28 December 2015

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، این مرکزکه نخستین مرکز مجهز به میز لرزه است با همکاری اداره کل مدیریت بحران استان و دانشگاه ارومیه در یک سال گذشته احداث و تجهیز شد که با بهره برداری از آن امکان انجام مطالعات تحقیقات درحوزه لرزه خیزی و مقاومت اماکن وسازهای مهندسی برای دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا و محققین این رشته فراهم شد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در آیین افتتاح این مرکز گفت: با توجه به شرایط لرزه خیزی استان و ضرورت توجه به مباحث مقاوم سازی اماکن در برابر زلزله سال گذشته با امضاء تفاهم نامه ای میان استانداری آذربایجان غربی و دانشگاه ارومیه کارهای راه اندازی این مرکز آغاز شد و650 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای خرید امکانات و تجهیز آن اختصاص یافت.

عباس جعفری افزود: توسعه و گسترش پژوهش ها و مطالعات کاربردی در زمینه مدیریت بحران و توسعه و مهندسی زیرساختها در استان، ایجاد زمینه مناسب برای ارتقای فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی در زمینه مدیریت بحران و همکاری پژوهشی موسسات عالی آموزشی و پژوهشی استان با دستگاههای اجرایی به منظور ارتقای کیفیت فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی در زمینه مدیریت بحران و مهندسی زیرساختها از اهداف راه اندازی این مرکز است.

وی ادامه داد: بدلیل شرایط تحریم امکان خرید این تجهزات از خارج کشور فراهم نبود که با تلاش اساتید دانشگاه ارومیه تمامی تجهیزات و دستگاههای آزمایشی از جمله میزلرزه با ظرفیت 6 تن و جک 100 تنی در داخل کشور ساخته شد.

مرکز تحقیقات مدیریت بحران و مهندسی زیرساختهای استان، پس از دانشکده صنعتی شریف و دانشگاه تهران، نخستین استانی است که مجهز به میز لرزه است که امکان مشابه سازی زلزله ها و سنجش مقاومت سازه های ساختمانی و مطالعات دقیق کارشناسی را برای محققان و دانش پژوهان این رشته فراهم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار