رئیس مرکز بهداشت قم:
رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به حساسیت به وجود آمده در جامعه به دلیل ترس از ابتلا به ویروس آنفلونزا، گفت: ابتلا به تب خفیف و سرفه نیازی به مراجعه به پزشک ندارد و فرد باید استراحت کند.
کد خبر: ۱۵۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 23 December 2015
به گزارش تابناک قم، دکتر مرتضی آقاحسنی افزود: آنفلونزا ویروسی است که انتظار داریم در فصل سرد سال یعنی زمستان شایع شود و افرادی را درگیر کند.

وی اضافه کرد: اپیدمی که امروز بر اثر ویروس آنفلونزا در جامعه وجود دارد برای ما به عنوان پزشک غیرقابل انتظار نیست، ولی به خاطر همه گیری و موجی از نگرانی که در مردم ایجاد شد بسیاری از کسانی که علایم خفیف آنفلونزا دارند و حتی مبتلا به سرماخوردگی می شوند به پزشک مراجعه می کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که به تب حفیف و سرفه مبتلا می شوند باید مایعات گرم و مواد غذایی دارای ویتامین c مصرف کنند.

آقاحسنی گفت: اگر کودکی تب می کند می توان از هر نوع تب بر غیر از آسپرین استفاده کرد تا تب کودک کاهش یابد.

وی تصریح کرد: درصورتی که علائم تب در فرد شدید شود، یعنی تبی که بالای 38.5 درجه باشد و بیشتر از دو روز طول بکشد، سرفه ها طوری باشد که باعث ایجاد تنگی نفس و درد عضلانی بسیار شدید شود، فرد باید به پزشک مراجعه کند.

وی افزود: این علائم اگر در افراد پرخطر از جمله مادران باردار و بیماران قلبی و عروقی باشد، توصیه می کنیم سریع تر به پزشک مراجعه کنند تا بر اساس علائم و شدت بیماری تحت مداوا قرار گیرند.

رئیس مرکز بهداشت قم همچنین با اشاره به برخی شایعات در مورد فوت بر اثر ابتلا به آنفلونزا در قم گفت: تاکنون موردی از فوت که اثبات شده باشد به دلیل ابتلا به ویروس آنفلونزا است در قم نداشتیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار