استاندار آذربایجان غربی گفت: ما در راستای اجرای برنامه های احیایی دریاچه ارومیه علاقمند به توسعه همکاری با ترکیه به ویژه استان هایی نظیر ارزروم هستیم.
کد خبر: ۱۵۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 23 December 2015

قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در دیدار با رییس دانشگاه آتاتورک ارزروم افزود: ترکیه در رابطه با ایجاد روشهای نوین در کشاورزی مثل توسعه آبیاری های نوین، اصلاح بذر و نهال و ارتقای ظرفیت های تولید پیشرفتهای چشمگیری به دست آورده است که می توان از آنها به بهترین شکل ممکن بهره برد.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برنامه ریزی های وسیعی را برای احیای دریاچه ارومیه آغاز کرده و مصمم است که این دریاچه را از خشکی نجات دهد که در این راستا از توان علمی و تجربی همه اساتید حوزه مرتبط در داخل و خارج کشور استفاده می کند.
وی اظهار کرد: ما در این زمینه ها به ویژه در راستای کمک به روند احیای دریاچه ارومیه علاقمند به توسعه همکاری ها با ترکیه هستیم.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پیشرفت های استان ارزروم ترکیه در حوزه های مختلف علمی، کشاورزی، فنی و مهندسی ادامه داد: استفاده از تجربه دانشگاه ارزروم در حوزه های مختلف علمی در دستور کار جدی مسئولان استانی است و از همکاری مسئولان این دانشگاه نیز استقبال می کنیم.
حکمت کوچاک رئیس دانشگاه آتاتورک ارزروم ترکیه نیز در این دیدار پیشرفت های دانشگاهی آذربایجان غربی را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: این دانشگاه در رابطه با توسعه ارتباطات علمی با دانشگاههای این استان آمادگی دارد.
دانشگاه آتاتورک ارزروم ترکیه یکی از دانشگاههای قدیمی و ریشه دار ترکیه است که در سال 1957 تاسیس شده و با چند دانشگاه کشورمان از جمله دانشگاه ارومیه تفاهم نامه همکاری دارد.
آذربایجان غربی تنها استان مرزی کشورمان با ترکیه است و حدود 550 کیلومتر با این کشور مرز مشترک دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار