دبیر جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی بسیج گفت: علاقه‌مندان و افراد دارای استعداد در زمینه خوانندگی می‌توانند دو نمونه از آثار پاپ یا سنتی خود را برای داوری ارسال کنند.
کد خبر: ۱۴۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 20 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:حمیدرضا پیروی گفت: جشنواره سرودهای انقلابی و حماسی بسیج ابتدا در سطح استانی برگزار می‌شود و برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند و آثار برتر به‌صورت تولیدات ویژه در اختیار صداوسیما قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که برای برگزیدگان مرحله استانی هدایای نقدی در نظر گرفته‌شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فراخوان آثار جشنواره آغازشده و تا پانزدهم دی‌ماه فرصت باقی است و داوری مرحله استانی تا بیستم دی‌ماه انجام می‌پذیرد و نیمه نخست بهمن‌ماه نیز داوری کشوری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی این است که استعدادهای جدید، جوان و خلاق و متعهد شناسایی‌شده و برای رشد آن‌ها برنامه‌ریزی صورت پذیرد و علاوه بر آن گشودن دریچه‌های تازه در رویکرد سرود، موسیقی و ترانه و ایجاد بسترهای همکاری با دیگر هنرها مدنظر برگزارکنندگان جشنواره است.

ایجاد بستر مناسب جهت ارتقاء و گسترش سطح علمی و فعالیت گروه‌های سرود بسیج و کمک به فرآیند تولیدات هنری و ارتقای آن دیگر مواردی بود که وی ذیل اهداف جشنواره مورد اشاره قرار داد.

به گفته وی، همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت اسلامی، وحدت اسلامی و مقابله با اندیشه‌های تکفیری، بسیج، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، بصیرت در مواجهه با فتنه، 9 دی سالروز بصیرت، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و ائمه اطهار و دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت عناوین موضوعات این جشنواره است.

پیروی تصریح کرد: ارسال آثار برای جشنواره سروده‌های حماسی و انقلاب باید در فرمت تصویری انجام شود.

وی فراخوان جشنواره در سایت بسیج هنرمندان را لینک http://www.bhfars.ir/fa/news/73070 بیان کرد و گفت: آدرس دبیرخانه جشنواره نیز شیراز، بلوار پاسداران، جنب حسینیه عاشقان ثارالله، مرکز آموزشی امام حسین (ع)، طبقه همکف قرارگاه مهندسی تربیتی شهید شریف قنوتی است و تلفن تماس 09382558415 برای راهنمایی علاقه‌مندان در نظر گرفته‌شده است.

پیروی ابراز داشت: با توجه به اینکه بسیاری از جوانان و نوجوانان آثار خوبی را در بحث پاپ دارند و بر اساس عرق ملی و میهنی تک‌خوانی‌هایی را تولید می‌کنند در این زمینه نیز بستری برای جذب خوانندگان تا 35 سال فراهم‌شده و افراد می‌توانند آثار خود را در فرمت «ام.پی.تری» و در دو تراک صوتی برای جشنواره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: آثار در جشنواره سرودهای انقلابی و حماسی معمولاً به‌صورت گروهی و از طریق مراکز دانش‌آموزی، پایگاه‌های بسیج، حلقه‌های صالحین و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است اما در جشنواره خوانندگی، عموم علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت فردی شرکت کنند و بنا به تمایل از ابزار موسیقی نیز در آثار خود بهره ببرند.

پیروی یادآور شد: جشنواره در دو بخش سرودهای حماسی و انقلابی و فراخوان خوانندگان جوان انقلابی در سطح استان برگزار و آثار برگزیده سرودهای حماسی به مرحله کشوری ارسال می‌شود اما در بخش خوانندگان جوان انقلابی تا مرحله استانی برنامه‌ریزی‌ شده است.

وی در پایان گفت: اعضای گروه‌های شرکت‌کننده باید از برادران باشند و آثار ارائه‌شده نباید قبلاً در جشنواره، مسابقه با مناسبتی دیگر اجراشده باشند و همچنین لازم است در اجرای آثار با توجه به موضوعات ارزشی، در تمام مراحل از تولید تا اجرا، شئون هنر فاخر با اندیشه بسیجی رعایت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار