کد خبر: ۱۴۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 20 December 2015

رئیس دفتر شورای نگهبان در البرز از تشکیل ستادی با هدف پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در این ستاد خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی‌یزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با آغاز فعالیت هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و آغاز ثبت نام از کاندیداها، فرایند برگزاری انتخابات در اسفند ماه سال جاری وارد مرحله تازه‌ای شد.

وی افزود: تاکنون تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی قانونمند در استان البرز انجام شده و انتظار از مجریان، نامزدها و حامیان کاندیداها این است که در تمام کارها و فعالیت‌ها، هرگز از محدوده قانون خارج نشوند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز افزود: خوشبختانه امسال تمهیداتی نیز بر اساس پیش‌بینی ریاست قوه قضاییه برای جلوگیری و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی انجام شده و به همین منظور ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در اکثر استان‌های کشور از جمله البرز راه‌اندازی شده است.

روحی‌یزدی گفت: این ستاد به ریاست رئیس کل دادگستری و حضور نهادها و دستگاه‌های مرتبط از جمله هیئت نظارت، دادستانی، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در استان البرز تشکیل و تاکنون دو جلسه برگزار کرده است.

وی افزود: هدف اصلی از راه‌اندازی ستاد فوق، پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است و کاندیداها و حامیان آنها باید بدانند که تمام رفتارها و عملکرد آنها به دقت رصد می‌شود و تاکنون نیز برای دو نفر از نامزدهای احتمالی به دلیل انجام برخی از رفتارهای خارج از قانون پرونده‌هایی تشکیل شده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز با تاکید بر اینکه مجلس مهمترین نهاد قانون‌گذاری کشور است، گفت: کسانی باید به مجلس راه‌یابند که خود در اجرای قانون و تبعیت از قانون پیش‌قدم باشند و به طور قطع کسانی که توجهی به اجرای قانون و به ویژه قانون انتخابات ندارند، نمی‌توانند در این نهاد موثر باشند.

روحی‌یزدی با اشاره به اینکه تمام رفتارها و عملکرد کاندیداهای احتمالی در البرز رصد می‌شود، گفت: اگر کوچک‌ترین رفتاری که خارج از قانون باشد از این کاندیداها مشاهده شود، به طور قطع در روند تایید صلاحیت آنها تاثیر منفی خواهد داشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار