تروریست های تکفیری بارها با در دست داشتن تسلیحات ساخت کشورهای مختلف دیده شده اند. تا جایی که دیگر دسترسی عناصر تروریستی به سلاح کلاشنیکف "AK-47" ساخت روسیه یا مسلسل "M16" آمریکا چیز عجیبی به نظر نمی رسد.
کد خبر: ۱۴۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 17 December 2015
عناصر گروه تروریستی داعش متشکل از اتباع 80 کشور مختلف در جهان هستند، اما این تنوع تنها مختص اعضای این گروه تروریستی نیست و اسلحه خانه آن شامل مجموعه گسترده ای از تسلیحات و تجهیزات نظامی ساخت سراسر جهان است.
خبرگزاری میزان،خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: تروریست های تکفیری بارها با در دست داشتن تسلیحات ساخت کشورهای مختلف دیده شده اند. تا جایی که دیگر دسترسی عناصر تروریستی به سلاح کلاشنیکف "AK-47" ساخت روسیه یا مسلسل "M16" آمریکا چیز عجیبی به نظر نمی رسد.

بنابر این گزارش، رایج ترین تسلیحات در دست داعش به شرح زیر است:

- کلاشنیکف:
سلاح AK-47 ساخت روسیه یکی از رایج ترین تسلیحات مورد استفاده در جهان است؛ زمانی که گروه تروریستی داعش بخش هایی از سوریه را به اشغال خود درآورد تعداد زیادی از کلاشنیکف را به غارت بردند.

شش سلاح محبوب داعشی ها چیست؟ + عکس //// منتشر نشود

- ام-16:
پس از ورود عناصر تکفیری به خاک عراق و سوریه داعش به تسلیحات آمریکایی دست پیدا کرد. علاوه بر این، تعداد بالایی از نیروهای تحت آموزش ارتش آمریکا به این گروه تروریستی پیوستند و تسلیحات ساخت این کشور را در اختیار داعش قرار دادند.

شش سلاح محبوب داعشی ها چیست؟ + عکس //// منتشر نشود

- هکلر و کخ MP5:
سلاح دستی 9 میلیمتری ساخت آلمان از دیگر تسلیحاتی است که به طور گسترده در جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در اختیار 40 کشور و چندین سازمان امنیتی قرار دارد. با بهره گیری از مسیرهای غیرقانونی متفاوت، شمار بالایی از این تسلیحات به سوریه و عراق وارد شد، جایی که میان عناصر تروریستی تکفیری محبوب واقع شده است.

شش سلاح محبوب داعشی ها چیست؟ + عکس //// منتشر نشود

- FN FAL:
اسلحه نیمه اتوماتیک ساخت کارخانه بلژیکی "اف ان" در جنگ سرد توسط کشورهای عضو ناتو مورد استفاده قرار گرفت، تا جایی که این سلاح "بازوی راست دنیای آزاد" لقب گرفت. بدلیل محبوبیت و استفاده جهانی از این سلاح، دسترسی عناصر تروریستی به این سلاح ها نیز تسهیل یافت.

شش سلاح محبوب داعشی ها چیست؟ + عکس //// منتشر نشود

- سلاح سبک RPK:
این سلاح در زمان اتحاد جماهیر شوروی در اواخر دهه 50 توسط "میخائیل کلاشنیکف" طراحی شد که اسلحه بسیار مناسبی برای داعش به حساب می آید. این سلاح ها در نبردهای سراسر خاورمیانه بارها مورد استفاده قرار گرفته است. عناصر داعشی در اشغال اسلحه خانه ارتش سوریه به این تسلیحات دست پیدا کردند.

شش سلاح محبوب داعشی ها چیست؟ + عکس //// منتشر نشود

- Dragunov:
سلاح نیمه اتوماتیک دراگونوف مخصوص تک تیراندازها دیگر سلاح ساخت اتحاد جماهیر شوروی است. در حالی که این سلاح در اختیار 30 کشور مختلف است، دسترسی تروریست های تکفیری به آن چندان تعجب آور نیست.

شش سلاح محبوب داعشی ها چیست؟ + عکس //// منتشر نشود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار