به گزارش تابناک تبریز،رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از صادرات 157 میلیون دلاری محصولات کشاورزی در هشت ماهه نخست سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 15 December 2015

به گزارش  تابناک تبریز،رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از صادرات 157 میلیون دلاری محصولات کشاورزی در هشت ماهه نخست سال 94 خبر داد.

 "کریم مهری" در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: از کل صادرات غیر نفتی استان (یک هزار و 265 میلیون دلار) 12.5 درصد سهم بخش کشاورزی می باشد.

وی گفت: علی‌رغم اینکه صادرات برخی از گروه‌های کالایی نظیر فلزات، سنگ و مواد معدنی، فرش و صنایع دستی در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش مواجه بوده است، صادرات بخش کشاورزی بیش از چهار درصد افزایش یافته است.

مهری ادامه داد: عمده‌ترین محصول صادراتی استان کشمش است که به کشورهای مختلف نظیر امارات، کویت، قطر، آلمان، رومانی، بلغارستان، آذربایجان، ارمنستان و ... صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: حدود نیمی از صادرات کل کشاورزی استان به محصول کشمش اختصاص دارد و طبق آمارهای رسمی حدود 35 درصد صادرات کشمش کشور از گمرکات آذربایجان‌شرقی می باشد

محسن قهرمان‌نژاد در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: قرار شده یارانه 150 تومان صادرات سیب‌زمینی به تجار و بازرگانان پرداخت شود که این خود یکی از حمایت‌های دولت یازدهم از تجار در زمینه صادرات محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به نامه ارسالی قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی در خصوص پرداخت یارانه صادراتی سیب زمینی، ادامه داد: با توجه به ضرب الاجل تعیین شده شایسته است، دستگاه های ذیربط در اسرع وقت لیست صادر کنندگان سیب زمینی را به همراه میزان صادرات جهت انجام اقدامات بعدی به مدیریت تنظیم بازار و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کنند.

قهرمان‌نژاد با بیان اینکه یارانه صادراتی سیب زمینی به ازای هر کیلوگرم 1500 ریال تعیین شده است، افزود: این یارانه به افرادی که در محدوده زمانی یکم بهمن ماه 93 الی 31 شهریورماه 94 که نسبت به صدور محصول سیب زمینی اقدام کرده اند، تعلق می گیرد.

وی از همه تجار و بازرگانان خواست از طریق مدیریت تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به دریافت یارانه صادراتی سیب زمینی خود اقدام کنند./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :