رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: مرکبات از نقاط قوت مازندران بوده، ابتدا تصور می‌شد که ممکن است امسال بازار مناسب نداشته باشد، اما در حال حاضر مرکبات مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 15 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، در نشست کارگروه رسانه و بخش خصوصی، اظهار کرد: بخش خصوصی خود را مقید به حضور در کنار رسانه می‌داند بدون بحث‌های شعاری، به دنبال این هستیم که کارگروه رسانه را مجزا در اتاق تعریف کنیم و کمک کنیم ارتباط با رسانه‌ها تداوم یابد.

وی افزود: نشستن و بحث کردن درباره مشکلات در کارگروه جالب نیست، بلکه در کنار آن باید راهکار ارائه شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به ارتباط با رسانه، پیگیری، انتشار ماهنامه یا فصل‌نامه کارگروه رسانه و بخش خصوصی، بیان کرد: مشکلات شمال کشور بعضی مواقع وجود دارد و اصحاب رسانه باید هوشمندانه‌تر با دیدن شرایط ورود پیدا کنند و شاید هم در برخی مواقع ورود در برخی مسائل ایجاب نکند.

مهاجر در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: مرکبات یکی از نقاط قوت استان مازندران بوده، ابتدا تصور می‌شد که ممکن است امسال بازار مناسب نداشته باشد، اما در حال حاضر مرکبات مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: صادرات مرکبات از مازندران به روسیه از طریق آستارا به‌صورت غیرمستقیم در حال انجام است و به‌طور متوسط در مقطعی روزانه تا 40 کامیون انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه بخش‌نامه و مصوبه‌های خوبی در کشور وجود دارد و مشکل در اجراست، تصریح کرد: آنچه برای تولیدکنندگان مشکل‌ساز است، رکود است و این مسائل مشکل‌ساز بوده، وقتی تورم 9 درصد شده است، از آن طرف باید رکود اقتصادی هم مهار شود.

این مسئول با عنوان اینکه امروز اصلی‌ترین بدهکار به بانک‌ها، دولت است و به‌دلیل بدهکار بودن مصوبات اجرا نمی‌شود و در حال حاضر با جیب خالی داریم پیش می‌رویم، ادامه داد: موفقیت بیشتر کشورهای دنیا به‌دلیل اعتماد دولت به بخش خصوصی بوده، به‌عنوان مثال ترکیه یکی از کشورهایی است که طی 15 سال اخیر به رونق اقتصادی رسیده که این آمادگی برای همکاری وجود دارد.

مهاجر با اعلام اینکه بخش خصوصی همه حوزه‌هایش وصل به دولت و رفع آن دست دولت است، افزود: انجام صادرات در زمان و اعلام این مسئله به کشاورزان امسال موجب قیمت‌گذاری مناسب و به نفع کشاورزان شده است.

وی با اشاره به اینکه باید با معرفی جنس مرغوب در بازار هدف، زمینه را برای تداوم صادرات مهیا کرد، یادآور شد: تولید مرکبات ما یک‌میلیون و 200 هزار تن است و روسیه طالب 800 هزار تن مرکبات است که این جزو موانع در صادرات بوده، چون بیش از نیمی از مرکبات ما باید به مصرف داخلی برسد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: برای توازن برقرار کردن بین سود کشاورزان و بازرگان باید دولت ورود پیدا کند تا قیمت محصولات صادراتی ما در بازار بیشتر از سودی که بازرگان دریافت می‌کند، نشود.

این مسئول اظهار کرد: از وقتی که مسئولیت اتاق را قبول کردم، گفتم به‌جای اینکه بیشتر حرف بزنیم، عمل کنیم تا به موفقیت برسیم، حرف زدن و شعار دادن کار دولتی‌هاست و بخش خصوصی بیشتر کارش عمل کردن است.

مهاجر با بیان اینکه برای سال آینده برنامه داریم تا قبل از چیدن و برداشت مرکبات بازار صادراتی آن با مکانیزم تعریف‌شده به‌فروش برسد، گفت: این برنامه برای برنج و مرکبات تعریف شده که صادرات مازندران شامل سیمان، کیوی، طیور و لبنیات نیز می‌شود.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار