این هیات ضمن حضور و بازدید میدانی از گمرک بازرگان و گوربلاغ ترکیه مسیر صف 15کیلومتری سمت ترکیه که به صورت دوبانده ایجاد شده است را نیز از نزدیک مشاهده کردند.
کد خبر: ۱۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳ 15 March 2015

مشکلات مرز بازرگان با حضور" مهدی محتشمی " مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس دبیرخانه کمیسیون های مشترک ترکیه ، آذربایجان و امارات ، "محمد طاهری "مشاور اتاق بازرگانی ایران ، "محمد روحی صفت " مشاور عالی مدیر کل گمرک ایران و " جلیلی " مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد ماکو و هئیت همراه، اعضای هیات مدیره و کارگروه حمل و نقل انجمن ماکوئیان مقیم تهران بررسی شد.

این هیات ضمن حضور و بازدید میدانی از گمرک بازرگان و گوربلاغ ترکیه مسیر صف 15کیلومتری سمت ترکیه که به صورت دوبانده ایجاد شده است را نیز از نزدیک مشاهده کردند.

" مهدی محتشمی " در این بازدید میدانی ضمن صحبت با رانندگان ایرانی و ترکیه مشکلات آنها را شخصا پرس و جو کرد .

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از بازدید این گروه برای جمع بندی نتایج و ضمن گوش دادن به مشکلات مدیران گمرک بازرگان ، خوی و سرو جهت ارائه این مشکلات به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، عمده ترین مشکل صف در گمرک بازرگان را پلمپ کردن باک های کامیونهای طرف ترکیه عنوان کرد و گفت : با کار کارشناسی باید این معظل حل شود و باید کاری کنیم طبق روال قبلی این کار ادامه یابد .

وی این مشکل را ضربه مهمی برای اقتصاد کشور دانست و افزود : این مرز از لحاظ استراتژیک و اقتصادی اهمیت بسیار دارد .

"محمد علی پور " نماینده مردم ماکو ، شوط ، پلدشت و چالدران هم در این نشست گفت : این مرز در چند ماه گذشته چندین بار دچار معضلات شده و حتی کاری کردند که برای ده روز تردد کامیون ها هم از این مرز توقف کامل بشود .

وی خواستار کار کارشناسی برای حل این معظل بطور جد و دائمی شد و افزود: عمده ترین مشکل ما از سمت کشور ترکیه است لذا تمهیدات لازم برای حل این مشکل باید صورت بگیرد .

نماینده مردم ماکو ، شوط ، پلدشت و چالدران تاکید کرد : از نظرات کارشناسان و مدیران منطقه قبل از مذاکره استفاده شود تا این مشکلات بصورت مدام تکرار نشود .طوری باشد که طرف پاسخگو در مواقع ایجاد مشکل مشخص شود .

در این نشست ناظر گمرکات استان ، مدیر کل کمرگ بازرگان و مدیران گمرک خوی و سرو ، اعضای هیات مدیره و کارگروه حمل و نقل انجمن ماکوئیان مقیم تهران نظرات خود در مورد حل مشکلات منطقه به مشاور وزیر ارتباطات را ارائه دادند.

این هئیت همچنین از بازارچه مرزی منطقه آزاد ماکو و گمرک پلدشت نیز بازدید بعمل آوردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار