رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز می‌گوید، هیچ مورد فوتی در استان به خاطر ابتلا به بیماری آنفلونزا از نوع H1N1 وجود ندارد.
کد خبر: ۱۴۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 09 December 2015
به گزارش تابناک تبریز، محمد حسین صومی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنفلونزای فصلی به دلیل تغییر دمای محیط در فصل سرما شایع می شود و از اوایل پاییز مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها را بررسی می کردیم، اگر سه درصد مراجعه کنندگان به بیمارستان علایم شبه آنفلونزا داشته باشند، وضعیت هشدار است.

وی افزود: در مهرماه شیوع بیماری آنفلونزا در وضعیت هشدار قرار گرفت که سریعأ وضعیت را کنترل کردیم و اکنون نیز تقریبأ 2.5 درصد از مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها علایم شبه آنفلونزا دارند.

صومی عنوان کرد: برای پیگیری از آنفلونزا باید بهداشت فردی را رعایت کرد و همچنین افراد مبتلا به این بیماری باید برخی نکات را رعایت کنند تا بیماری‌شان به دیگران سرایت نکند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: باتوجه به تجربه سال گذشته در مبارزه با بیماری آنفلونزا و همچنین اقدامات پیشگیرانه اخیر که برای حجاج انجام گرفت، تمامی تمهیدات لازم از جمله واکسینه کردن پزشکان و پرستاران را برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلونزا نوع H1N1 انجام داده ایم.

وی ادامه داد: تمامی امکانات در بیمارستان‌ها برای درمان افرادی که به آنفلونزا دچار شده اند، وجود دارد و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندرد.

صومی با بیان اینکه آذربایجان شرقی استان مستعد برای شیوع بیماری آنفلونزای نوع H1N1است، گفت: خط مرزی طولانی، زیاد بودن تردد مسافران در این استان و آب و هوای سرد منطقه اصلی ترین دلایل مستعد بودن استان برای شیوع بیماری آنفلونزا H1N1 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :