کد خبر: ۱۳۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 29 November 2015

خیرین نقش مهمی در کاهش اعزام بیماران بوکان به سایر شهرها دارند

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی :محمدمقصدحق مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در جریان بازدید خسروی فرماندار شهرستان بوکان از روند آماده سازی فضای فیزیکی مرکز تصویر برداری بیمارستان گفت: اگر خیرین محترم همت کنند و به شکرانه سلامت خود، بخشی از هزینه های راه اندازی مرکز تصویر برداری بیمارستان بوکان را تأمین کنند، ۴۷ درصد موارد اعزام بیماران به سایر شهرها کاهش پیدا می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان افزود: اعزام یک بیمار یعنی افزایش خطر مرگ و از دست دادن وقت طلایی درمان، پس اگر هر چه سریعتر این تجهیزات راه اندازی شود، در فرایند نجات جان بیماران اعزامی خیرین سهیم خواهند بود.

مقصدحق اضافه کرد: اعزام بیمار یعنی آوارگی مردم در دیگر شهرها، افزایش هزینه های بیمارستان که می تواند در جای دیگری برای تأمین سایر نیازهای درمانی هزینه شود و همچنین استهلاک آمبولانس ها و در نتیجه دچار شده به تصادفات و بسیار پیامد مادی و معنوی دیگری نیز به دنبال دارد.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه ۴۰ درصد موارد اعزامی مربوط به خدمات CT اسکن است و اینکه این دستگاه هم اکنون در بیمارستان است،لذا برای آماده سازی هر چه سریعتر فضای فیزیکی و تأمین تجهیزات جانبی نیازمند کمک فوری خیرین بزگوار هستیم تا بتوانیم همه با هم بار سنگینی از مشکلات درمانی شهرستان را بر طرف کنیم.

شایان ذکر است که در جریان ۸ ماهه امسال تعداد ۱۰۸۳ مورد اعزام بیمار توسط بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان انجام شده است.

مایه کوبی بالغ بر 102هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله در بوکان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوکان از مایه کوبی بالغ بر 102 هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله در این شهرستان خبر داد.

علی قادری در گفت وگو با خبرنگار تابناک گفت : به منظور کاهش خسارات ، تلفات و ضایعات دامی ناشی از بیماری آبله و جلوگیری از بروز این بیماری ، با برنامه ریزی منسجم و با استفاده از توان بخش تعداد 102 هزارو 153 راس دام سبک « گوسفند و بز » را در 8 ماهه سال 94 علیه بیماری آبله مایه کوبی نموده است .

وی افزود : بیماری آبله بیماری ویروسی واگیردار در نشخوارکنندگان کوچک میباشد که زیانهای اقتصادی ناشی از این بیماری در اثر کاهش تولید شیر ، آسیب به کیفیت پوست و پشم و دیگر تولیدات ، سقط ،کاهش وزن ،حساس شدن دام به عفونت های تنفسی و هجوم حشرات و تلفات میباشد.

واحدهای تولیدی طلا و نقره در تکاب افزایش می‌یابد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب گفت: واحدهای تولیدی طلا و نقره در آینده نزدیک در تکاب افزایش می‌یابد.

توحید شریفی با اشاره به اینکه نیمی از ذخایر طلای کشف شده کشور، در استان آذربایجان‌غربی قرار دارد اظهار داشت: عمده ظرفیت طلای استان در شهرستان تکاب با دو معدن طلای دارای پروانه بهره‌برداری و چندین پروانه اکتشاف صادر شده بوده و هم‌اکنون در حال انجام مطالعات و عملیات اکتشاف آنها هستیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب گفت: هم‌اکنون سه واحد تولیدی شمش طلا و نقره در تکاب وجود دارد که با توجه به ظرفیت غنی تکاب در حوزه طلا، در آینده شاهد افزایش واحدهای تولیدکننده طلا و نقره می‌شویم.

وی تصریح کرد: براساس فرمایشات رهبر معطم انقلاب اسلامی، تنها 15 درصد ظرفیت معادن کشور در حال استخراج بوده و ایشان معادن را بهترین جایگزین برای نفت و استقلال بودجه از درآمدهای نفتی دانسته که همین موضوع وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت را در رابطه با تحقق منویات ایشان دو چندان می‌کند.

شریفی با تاکید بر اینکه بخش معدن نیاز به تسهیلات و کمک‌های دولتی ندارد افزود: در این باره تنها با تسهیل قوانین و حذف موانع بوروکراتیک می‌توان جهش بزرگی در این زمینه ایجاد کرد.


سالانه 12 هزار متر مربع فرش دستباف در شاهین دژ تولید می شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهین دژ گفت: تولید فرش دستباف در شاهین دژ از قدمت بسیاری برخوردار بوده و سالانه 12 هزار متر مربع فرش دستباف در این شهرستان تولید می شود.

امان الله نقدی با اشاره به تولید فرش دستباف در این شهرستان اظهار داشت: تولید فرش دستباف در شاهین دژ از قدمت بسیاری برخوردار بوده تا جایی که سالانه 12 هزار متر مربع فرش دستباف شامل فرش افشار، ریزماهی، عباسی و نیز تابلوفرش در این شهرستان تولید می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهین دژ با اشاره به تعداد شاغلان این بخش گفت: هم اکنون هشت هزار کارگاه فرشبافی در این شهرستان وجود داشته و هشت هزار نفر نیز در آن مشغول به کار هستند.

نقدی تصریح کرد: فرش دستباف شاهین دژ به علت مرغوبیت، کیفیت، استحکام و طرح های متنوع مشتری های داخلی و خارجی فراوانی دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهین دژ بیان کرد: فرش این شهرستان همه ساله به استان های همدان، اصفهان و تهران و به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار