با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛
حجت الاسلام قره داغی از سوی نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی و با حضور نماینده ولی فقیه در این استان به عنوان امام جمعه چالدران معرفی شد.
کد خبر: ۱۳۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳ 28 November 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربیبه نقل ازصبغه، حجت الاسلام حسین خانی، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان چالدران با اشاره به انتصاب حجت الاسلام قره داغی به عنوان امام جمعه چالدران، افزود: پس از تغییر سنگر خدمت حجت الاسلام یوسف زاده، امام جمعه سابق چالدران، حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان پیگیر این مساله بودند تا فرد شایسته ای را به عنوان امام جمعه این شهر معرفی کنند.

حجت الاسلام حسین خانی ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام حلمی، امام جمعه موقت چالدران، گفت: از همه اقشار مختلف شهر که در این مراسم حاضر شده و به نحو احسن مراسم را اجرا کردند به ویژه از خانواده های معزز شهدا تقدیر و تشکر می شود.

وی حکم انتصاب حجت الاسلام قره داغی به عنوان امام جمعه چالدران را قرائت کرد و ادامه داد: در این حکم بر حفظ وحدت و انسجام اقشار مختلف مردم تاکید شده و آشنا سازی مردم با آرمان های الهی و انقلابی به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف ائمه جمعه معرفی شده است.

فراجناحی و برای انقلاب خدمت خواهم کرد

حجت الاسلام قره داغی، امام جمعه چالدران نیز در این مراسم، اظهار داشت: ما به عنوان یک بسیجی و خادم ولایت فقیه در خدمت مردم هستم و در جایی که امام امت(ره) خود را به عنوان خادم این مردم معرفی می کند، خدمت گذاری کمترین وظیفه ما است.

وی انقلاب اسلامی را نتیجه و ثمره غدیر خم عنوان کرد و افزود: انقلاب به مانند جان ما است و روح و هستی ما فدای این انقلاب باد که بعد از غدیر خم تا به کنون تنها دولت اسلامی است که بر روی زمین تشکیل شده است.

حجت الاسلام قره باغی گفت: شیعه و سنی همه باید از این انقلاب دفاع کنند که این انقلاب برای همه مسلمین است، کردهای عراق وقتی با آن ها در دوران جنگ برخورد کرده و از آرزوهایشان سوال کردم، گفتند: آرزوی ما این است که انقلاب شما به کشور ما هم بیاید.

وی با تاکید بر حفظ وحدت و همبستگی داخلی و تلاش برای پیشرفت منطقه، ابراز کرد: ما فراجناحی عمل می کنیم و سربازی برای انقلاب و اسلام عزیز و پیرو خط ولایت فقیه هستیم.

امام جمعه چالدران با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُون‏»؛ گفت: این آیه به عنوان یک اصل عملی برای مسئولان در کشور اسلامی است، "صابروا" یعنی هم باید صبر کنید و هم یکدیگر را به صبر دعوت کنید.

وی گفت: شهید بهشتی(ره) می فرماید که بهشت را به بها می دهند نه بهانه، مردم چالدران به مانند اعضای خانواده من هستند و امیدوارم با کمک همکاران اقدامات ارزشمندی به ویژه در مقطع اقتصادی انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار