رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان بابیان اینکه فرهنگ عاشورایی باید در جامعه رواج پیدا کند، گفت: رمز بقای جمهوری اسلامی در فرهنگ عاشورایی نهفته است.
کد خبر: ۱۳۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱ 26 November 2015

فرهنگ عاشورایی رمز بقای جمهوری اسلامی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان بابیان اینکه فرهنگ عاشورایی باید در جامعه رواج پیدا کند، گفت: رمز بقای جمهوری اسلامی در فرهنگ عاشورایی نهفته است.

به گزارش مهر، علی‌ رضایی در افتتاحیه نمایشگاه آیین های عاشورایی بابیان اینکه فرهنگ عاشورایی رمز موفقیت پیروزی اسلامی است، بیان کرد: جوانان رشید این مرزوبوم در سخت‌ترین دوران با اقتدا به سید شهدا در جبهه‌ های جنگ حضور پیدا و از آرمان‌های این کشور دفاع کردند.

وی بابیان اینکه جوانان با حضور در جبهه‌های جنگ عزت، سربلندی، تمامیت ارضی و حاکمیت اسلامی را حفظ کردند، بیان کرد: جوانان تحت تأثیر فرهنگ عاشورایی جان خود را برای حفظ اسلام و انقلاب فدا کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان بابیان اینکه رمز موفقیت در مقابل تهاجم فرهنگی که اکنون در منطقه حاکم است همان فرهنگ عاشورایی خواهد، بود، عنوان کرد: باید عزت طلبی، ایثار و شهادت‌طلبی را در جامعه رواج دهیم.

رضایی بابیان اینکه تا زمانی که این فرهنگ در بین جوانان و مردم وجود دارد شهادت‌طلبی و فرهنگ مقاومت نیز ادامه خواهد داشت، بیان کرد: رمز بقا و استمرار جمهوری اسلامی در فرهنگ عاشورایی نهفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان به خانه عکاسان شهرداری همدان نیز اشاره کرد و گفت: این خانه با ۲۸۰ عضو یک ظرفیت بسیار خوب محسوب می‌شود.

رضایی بابیان اینکه عکاسان با ثبت وقایع و حوادث پیام عزت‌آفرینی و فرهنگ عاشورایی را به نسل جوانان منتقل می‌کنند، افزود: عکاسان با انتقال این وقایع به جوانان جامعه کار باارزشی انجام می‌دهند.

وی بابیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مرهون فرهنگ عاشورایی است، عنوان کرد: عکاسان با ثبت وقایع این فرهنگ را حفظ کرده و در اختیار نسل جوان قرار می‌دهند.

رئیس عکاسان شهرداری همدان نیز بابیان اینکه عزاداری عکاسان متفاوت است، گفت: عکاسان با ثبت غربت‌های عاشورایی و هویت‌های عاشورا عزاداری می‌کنند.

مجید مرادی بابیان اینکه فضاهای مجازی به جامعه هنری ایران آسیب وارد کرده است، عنوان کرد: عکاسان تحت تأثیر این فضاها قرار نگرفته‌اند.

وی بابیان اینکه فضاهای مجازی یک بداخلاقی را در جامعه ایجاد کرده است، افزود: استان همدان به جامعه عکاسی و عکاسان خود افتخار می‌کند چراکه مانند حضرت زینب(س) وقایع عاشورا را ثبت و به نسل جوان منتقل می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار