کد خبر: ۱۳۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 23 November 2015
به گزارش تابناک آذربایجان غربی و به نقل از اروم نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین «سید مهدی قریشی» صبح امروز در همایش ویژه بسیج طلاب و روحانیون با عنوان «پرچمداران دین و اندیشه»، اظهار کرد: تفکر تشکیل بسیج مردمی در سال 58 موجب نجات ایران اسلامی شد که این امر نشانگر اوج توجه امام خمینی(ره) به مبانی انقلابی و اسلامی است.

وی افزود: تفکر امام(ره) در خصوص تشکیل بسیج مردمی برگرفته از مبانی دین و قرآن بود که همین امر موجب ماندگاری این شجره طیبه شده است.

امام جمعه ارومیه، در ادامه خاطرنشان کرد: مبانی اصیل اسلامی را باید از میان سخنان گهربار امام خمینی(ره) استخراج کرد و با تبدیل کردن این مبانی به عمل در مسیر رشد و تعالی جامعه اسلامی قدم گذاشت.

وی، همچنین با اشاره به نقش بسیج در تشخیص راه صحیح و درست انقلاب اسلامی برای مردم، عنوان کرد: نیروی بسیج در واقع تضمین کننده استمرار نظام اسلامی و نیز راهنمای مردم برای ماندن در مسیر صحیح است که همین امر موجب واقعی شدن نقش بسیجیان در یافتن مسیر درست شده است.

حجت الاسلام قریشی، ضمن بیان این نکته که وظیفه رساندن شدیعت نبوی به مردم جزو اصلی ترین مسئولیت های روحانیون محسوب می شود، گفت: اینکه روحانیت در این میدان با تمام قوا و تنها با روحیه بسیجی وارد میدان شوند می تواند زمینه پیشرفت و توسعه و نیز موجبات ماندگاری عمل را در پی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: روحانیون و در راس آنها مسئولین حوزه های علمیه باید نفوذ غرب در جامعه و به ویژه نفوذ در اخلاقیات را جدی بگیرند و با عمل به این امور توانایی مردمی و به خصوص جوانان جامعه را ارتقا دهند.

لازم به ذکر است، این مراسم با حضور فرمانده سپاه شهداء، مسئول نمایندگی ولی فقیه در این سپاه، روحانیون و طلاب بسیجی و نیز مدیران نهادهای انقلابی برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار