در چهارمين روز از هفته منابع طبيعي كه به نام منابع طبيعي ، بسيج و همياران طبيعت نامگذاري شده بود غرس نهال توسط بسيجيان درپايگاههاي بسيج انجام شد
کد خبر: ۱۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲ 12 March 2015

سيلوانا نيوز به گزارش روابط عمومي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجانغربي ، با مشاركت اداره منابع طبيعي شهرستان اروميه وبا هماهنگي هاي انجام شده در منطقه سيلواناي اروميه ، در محل استقرار گردان شهيد خرازي زيوه مراسم اين روز برگزار شد.

در اين روز جمع كثيري از بسيجيان و سربازان نيروهاي سپاه حضور داشتند و مراسم غرس نهال در اين محل انجام شد.

در اين مراسم فرمانده گردان شهيد خرازي و مهندس رياضي فر معاون فني مدير كل منابع طبيعي و هيئت همراه ، خسرو زاد بخشدار سيلوانا ، نقشين مدير آموزش و پرورش منطقه ، مهندس پايدار مسئول منطقه و معاون اداره منابع طبيعي شهرستان اروميه، بيت اللهي مسئول مركز خدمات كشاورزي منطقه و جمعي از مسئولان محلي حضور داشتند

در آغاز اين مراسم مهندس ابراهيم پايدار معاون اداره منابع طبيعي شهرستان اروميه و مسئول منطقه بخش سيلواناي اروميه با تقدير از همه حاضرين، ترويج فرهنگ منابع طبيعي و استفاده از پتانسيلهاي بسيج را در امر درختكاري و توسعه فضاي سبز با اهميت توصيف كرد و از حضور هميشگي نيروهاي بسيجي در كنار خادمان عرصه هاي ملي تقدير كرد.

در اين مراسم مهندس رياضي فرمعاون فني اداره كل در خصوص احياء عرصه هاي ملي و لزوم توجه بيش از پيش به توسعه فضاي سبزتاكيد كرد و گفت:

همانطور كه مستحضريد آذربايجانغربي بيش از دوميليون وهفتصد هزار هكتار عرصه ملي دارد كه يكي از مهمترين استانهاي كشور درتوليد دام و محصولات دامي است . ما بايد براي تداوم وضعيت موجود در عرصه هاي ملي و حتي براي ارتقاء آن نهايت مشاركت و همراهي را داشته باشيم . چراكه استفاده بي رويه از مواهب الهي هيج اثري نخواهد داشت به غيرازخسارت كه هم اينك در موضوع درياچه اروميه با آن مواجه هستيم.

وي گفت :

استفاده از ظرفيتهاي نيروي انساني د ركشور بخصوص قشر عظيم بسيج مهمترين هميار براي ما مي تواند باشد كه اميدواريم با برنامه ريزيهاي انجام شده اين همكاري بيش از پيش تداوم يابد.

در بخش ديگري از اين مراسم خسرو زاد بخشدار منطقه سيلواناي اروميه نيزحضور يافت و گفت:

رويكرد و استراتژي در هر كاري مهمترين مسئله است . بايد در استراتژي هاي احيائي در عرصه هاي ملي رويكرد متفاوت ايجاد كرد. بايد نگاه ها يمان را در استفاده از عرصه هاي منابع طبيعي تغيير دهيم.

وي افزود:

چرا افراد سودجوبا تخريب و تصرف عرصه هاي ملي منافع عمومي را به خطر مي اندازند ؟ بايد با آنها با قاطعيت برخورد كرد تا از هيچ خلاءيي سوء استفاده نكنند. ما از همه تلاشگران عرصه هاي منابع طبيعي نهايت تقديرو قدرداني را داريم اما اين عزيزان پيشقراولان اين عرصه هاهستند ، وظيفه اصلي بر دوش همه مردم است و بايد افكار و نگرش ها را نسبت به طبيعت تغيير دهيم و مسئولانه با موضوع طبيعت برخورد كنيم.

در ادامه اين مراسم با حضور بسيجيان و سربازان گردان شهيد خرازي به صورت نمادين حدود يكصد عدد نهال كاشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار