بسته خبری هفته تابناک خوزستان؛
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت. این هفته نیز خوزستان شاهد رویدادهای متفاوتی بود که در این بسته خبری برخی از آنها را مرور می کنیم
کد خبر: ۱۳۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 20 November 2015
مسجدسلیمان با 43 درصد، رکورددار نرخ بیکاری در خوزستان

امید حاجتی شامگاه سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان با حضور 'محمدباقر نوبخت' معاون رئیس جمهور با اشاره به نرخ بیکاری در خوزستان اضافه کرد:نرخ بیکاری در استان در تابستان امسال از 14.5 درصد به هشت درصد کاهش یافت این در حالی است که در کشور این آمار از 10 درصد به 9.5 درصد کاهش یافته است.

حاجتی گفت:در استان شهرستان هایی همچون مسجدسلیمان با آمار بیکاری 43 درصد و شادگان با آمار بیکاری 35 درصد نیز وجود دارد. (جزئیات بیشتر)



استاندار: خوزستان نیازمند تفویض اختیارات بیشتری است

مقتدایی با اشاره به آفت های توجه بیش از حد به ملی بودن اقتصاد خوزستان گفت: این مسئله برخی مواقع باعث می شود تا به لحاظ ساختاری با ساختار اقتصادی کشور یکی شود و هر شوکی در این زمینه با همان شدت به خوزستان نیز وارد می شود.

وی تصریح کرد: به منظور رشد اقتصادی استان نیازمند تفویض اختیارات بیشتری هستیم. بی شک منطقه آزاد اروند در آینده تاثیرات بسیاری نیز بر روی استان های همجوار خواهد گذاشت. (جزئیات بیشتر)



آخرین آمار از زائران اربعین حسینی در خوزستان/ خروج فقط با ویزا

ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان در خصوص آخرین آمار زائران ایرانی وارد شده به کشور عراق از مرزهای خوزستان گفت: طبق آخرین آمار اعلام شده، تنها در مدت صبح تا ظهر امروز و فقط از طریق مرز خرمشهر، 16 هزار نفر برای خروج از مرز اقدام کرده اند.

مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان ضمن تکذیب شایعات مطرح شده مبنی بر حذف ویزا کشور عراق گفت: باتوجه به تاکیدات وزیر کشور، هم طرف ایرانی و هم طرف عراقی بر لازم بودن ویزا برای ورود به کشور عراق تاکید دارند. (جزئیات بیشتر)



باران مانع احداث پل لالی است

گودرز ترکی زاده فرماندار شهرستان لالی در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان از آغاز کار احداث این گفت و خبرداد: پس از تعیین پیمانکار جدید، عملیات احداث پل جدید آغاز شده است و در حال حاضر نیز در حال انجام است.

وی افزود: بارش شدید و مکرر باران در لالی مانع از احداث سریع و بر طبق زمان برنامه ریزی شده می شود. (جزئیات بیشتر)



جهاد عرب خوزستان در فهرست آثار ملی كشور ثبت شد

مشاور ميراث فرهنگي و گردشگري فرماندار شهرستان حميديه با اعلام خبر ثبت محوطه تاريخي ـ فرهنگي جهاد عشاير عرب در فهرست ميراث فرهنگي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: بعد از پيگيري‌هاي مستمر فرمانداري شهرستان حميديه، ناحيه مقاومت سپاه انقلاب اسلامي شهرستان و فعالان ميراث فرهنگي اين واقعه و محوطه آن در فهرست ميراث فرهنگي به شماره 19 ثبت شد. (جزئیات بیشتر)



باران شدید و سیل در مسجدسلیمان دو کشته برجای گذاشت

علیرضا گرویی فرماندار خاطرنشان کرد: در بارندگی شدید دیروز مسجدسلیمان که یکی از بالاترین میزان بارش ها در استان بود، تنها به سه الی چهار خانه خسارت ۳۰ الی ۴۰ درصدی وارد شده است.

فرماندار مسجدسلیمان گفت: روز گذشته در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب یک دستگاه خودرو پراید به همراه پنج سرنشین خود به علت آشنا نبودن با مسیر گرفتار سیل شدند که دو نفر از آنان (مادر به همراه فرزندش) در جریان شدید سیل قرار گرفته و ناپدید شدند.

گرویی ادامه داد: پس از وقوع این حادثه تلاش ها برای یافتن مفقودین انجام شد که متاسفانه امروز جسد این دو شهروند پیدا شد. (جزئیات بیشتر)



مشکلات و راه های ارتباط بهتر دانشگاه و صنعت بررسی شد

دکتر برات قبادیان در نشست کمیته علمی نوزدهمین کنگره همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت گفت: در نسل سوم، دانشگاه ها باید کارآفرین باشند و می بایست جایگاه دانشگاه ها در صنعت، تجارت و در میان مردم تقویت شود تا نقش این مراکز بیش از بیش شخص شود.
.
.
دکتر مختاری در این جلسه عنوان کرد: هم اکنون در کشور ما بیش از 6 هزار شرکت زیر مجموعه پارک علم و فناوری است که تنها هزار و پانصد شرکت آن دانش بنیان است ولی با این وجود متاسفانه برای همین تعداد هم بازار وجود ندارد. (جزئیات بیشتر)



نباید به جای اعتماد به نفس، به آمریکا اعتماد کرد

آیت الله موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز گفت: با وجود پیشرفت های کشور در زمینه سلول های بنیادی، فناوری نانو، موشک های قاره پیما، فناوری های فضایی، ثبت مقالات علمی مختلف و کسب رتبه ۱۵ جهان در این مورد، نباید آیه یأس بخوانیم و به جای اعتماد به نفس به آمریکا اعتماد کنیم. زیرا اعتماد به آمریکا فایده ای ندارد همانگونه که به سود شاه نرسید.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کردند: در زمانی شاه برای آمریکا و حتی اسرائیل دست بوس بود، ایران در زمینه های صنعتی، تولیدات و پیشرفت های علمی چه جایگاهی داشت؟ (جزئیات بیشتر)


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار