بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۳۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 19 November 2015
توضیح دفتر آیت الله مکارم درباره عدم ملاقات با جنتی

دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی علت عدم موافقت ایشان با درخواست ملاقات وزیر ارشاد را انتقادات این مرجع تقلید به انتشار کتب‌، برخی فیلم‌ها و موسیقى‌ها با مجوز وزارت ارشاد دانست.
در پیام صادر شده از سوی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: به اطلاع عموم رسانه‌هاى محترم مى‌رساند بنا نداشتیم درباره عدم ملاقات حضرت آیت‌الله العظمى مکارم شیرازى (مدّظلّه) با وزیر محترم ارشاد ورود پیدا کنیم ولى چون در رسانه‌ها اخبار ضد و نقیضى منتشر شد، ناچار به توضیح زیر شدیم:
حقیقت این است که معظّم‌له به بخشى از مسائل مربوط به کتاب‌هاى منتشر شده و بخشى از فیلم‌ها و بخشى از موسیقى‌ها که از طرف وزارت محترم ارشاد نشر شده، ایرادهاى اساسى دارند؛ اگر اصلاح شود نه تنها ملاقات مى‌کنند بلکه تقدیر و تشکر نیز خواهند کرد، ولى در صورت عدم اصلاح ملاقات کردن مهر تأیید بر آنهاست.


در غریبی کتاب، عشق است فلافل!

وقتی رقم خرید فقط و فقط یک روز لوازم آرایشی در کشور ما معادل یک سال تمام فروش کتاب است. وقتی شمارگان کل مطبوعات کشورمان اعم از سیاسی و ورزشی، هنری و حتی آشپزی و خیاطی به یک میلیون نسخه نیز نمی رسد، طبیعی است که در شهر مذهبی و فرهنگی قم نیز شاهد تغییر کاربری برخی مغازه های سابقاً کتاب فروشی به فلافل فروشی و ... باشیم!
به نقل از قم فردا، چندی پیش یکی از کتاب فروشی های باسابقه یکی از خیابان های مرکزی شهر قم که اتفاقاً کمتر از یک کیلومتر تا حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) فاصله دارد، به فلافل فروشی تبدیل شده و اتفاقاً برخلاف سال هایی که نمایندگی اهالی فرهنگ را داشت، این روزها از حیث مشتری، ایام پررونقی را سپری می کند!
این موضوع البته مربوط به یک یا دو مورد هم نمی شود چه آن که در طول سال های اخیر و به موازات مشکلات اقتصادی و از آن مهم تر تغییر بسیار محسوس ذائقه مردم – مع الاسف حتی در شهر فرهنگی و مذهبی همچون قم- برخی از کتاب فروشی ها یا روزنامه فروشی ها به سیگار فروشی، اغذیه فروشی و یا طلافروشی و لباس فروشی تبدیل شده اند!


منوریل به مقصد می‌رسد؟

جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر قم با موضوع منوریل در حالی برگزار شد که سخنگوی شورای شهر از ارائه اطلاعات در خصوص این جلسه خودداری کرد.
به نقل از قم نگار، جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر قم با حضور احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.
در این جلسه که با موضوع مونوریل برگزار شد مسائلی مانند اجرای فاز دوم منوریل از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا پردیسان، تامین بودجه منوریل، مشکلات کنونی اجرای پروژه ریل و بحث های بوده ای مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
لازم به ذکر است سخنگوی شورای شهر قم از ارائه اطلاعات در خصوص این جلسه خودداری کرده و اطلاعاتی از این جلسه را اعلام نکرده است. یکی از اعضای شورای شهر قم نیز از احتمال ادامه جلسه با موضوع منوریل در جلسه روز یکشنبه شورا خبر داد و گفت: این جلسه نیز به صورت غیرعلنی برگزار می شود تا اعضا به نتیجه گیری کامل در خصوص این پروژه دست پیدا کنند.


هدیه یک مرجع به سیگاری ها

آیت‌الله سبحانی گفت: گاهی به افرادی می‌رسیم که باید با روشی نیکو با آنان استدلال و مناظره کنیم. 
به نقل از ایسنا این مرجع تقلید در درس خارج اصول خود با اشاره به آیه 125 سوره نحل، اظهار کرد: خداوند در این آیه فرموده است: با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسی بهتر می‌داند چه کسی از راه او گمراه شده است و او به هدایت‌یافتگان داناتر است. 
وی با بیان این‌که «چند راه برای تبلیغ وجود دارد» افزود: گاهی با انسان دانشمند طرف هستیم که حتما باید با برهان سخن بگوییم و گاهی با شخصی متوسط روبرو می‌شویم، که نصیحت، کارگشاست و گاهی به افرادی می‌رسیم که باید با روشی نیکو با آنان استدلال و مناظره کنیم. 
این مرجع تقلید با اشاره به آیه 2 سوره صف، خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه فرموده است: ای کسانی که ایمان آورده‏‌اید، چرا چیزی می‏‌گویید که انجام نمی‏‌دهید؟» 
وی تصریح کرد: راه چهارمی نیز برای تبلیغ وجود دارد که طلاب باید به آن پایبند باشند که مراقبت از زبان، کلام، برخورد و ... بوده، چراکه امام صادق(ع) فرمودند: مردم را با غیر زبان‌هایتان دعوت کنید». 
این استاد درس خارج حوزه در پایان بیان کرد: بنده گاهی انسان‌های سیگاری را که می‌بینم، به آنان قول سفر مشهد را می‌دهم تا آن را ترک کنند، البته این سفر را بعد از 6 ماه از گذشت ترک سیگار به آنان هدیه می‌کنم. 


برخی کتاب‌ها را تنها باید سوزاند

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در مراسم رونمایی از آثار جدید پژوهشکده فقه و حقوق گروه دانش‌های وابسته به فقه که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) از مفسران واقعی قرآن کریم هستند، اظهار کرد: استواری دین و اعتقادات یک جامعه بستگی به قلم نویسندگان دارند. 
به نقل از فارس، مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: نویسنده تنها برای خود نمی‌نویسد برای پیشینه تاریخ و راهوری جامعه نویسندگان فعالیت می‌کنند، نویسندگان در صف نخست انقلاب بوده و هستند. 
وی با اشاره به اینکه آثار برخی از نویسندگان در جامعه نقش مخرب دارد، گفت: هر کتابی قابل خواندن نیست، برخی از کتاب‌ها تنها قابلیت سوزانده شدن دارند. در برخی از مواقع مردم به ظرافت‌ها و نکات ظاهری کتاب توجه می‌کنند در حالی که برخی از این کتاب‌ها ارزش مطالعه را ندارند.


رد پیشنهاد تابعیت خارجی توسط فوتبالیست قمی

فوتبالیست جوان قمی که امسال در لیگ فوتبال جمهوری آذربایجان بازی می‌کند پیشنهاد تابعیت جمهوری آذربایجان را رد کرد.
به نقل از همشهری، سجاد کرمان بازیکن جوان قمی است که فصل گذشته در تیم صبای قم در لیگ بر‌تر فوتبال بازی می‌کرد و در یک دیدار برابر فولاد خوزستان نیز به میدان رفت.
اوج درخشش این بازیکن در لیگ دسته اول فوتبال امیدهای کشور بود که وی توانست با به ثمر رساندن ۱۴ گل در ۵ بازی با ثبت رکوردی شگفت انگیز آقای گل این مسابقات شود.
با آغاز فصل جدید، این بازیکن قمی راهی جمهوری آذربایجان شد تا به تیم میل موغان این کشور در لیگ دسته اول آذربایجان ملحق شود و درخشش وی در چند بازی از این مسابقات سبب شد نگاه‌ها به سمت این بازیکن قمی جلب شود.
کرمان در ۳ بازی برای تیمش در آذربایجان ۴ گل به ثمر رسانده است و این عملکرد خوب سبب شده مسئولان فدراسیون فوتبال آذربایجان به دنبال تغییر تابعیت این بازیکن قمی و آینده دار و حضور وی در تیم ملی امید آذربایجان باشند.
با این حال کرمان در واکنش به این پیشنهاد اعلام کرده که به دلیل عشق به وطن و نام ایران، پیشنهاد آذربایجانی‌ها را نمی‌پذیرد و می‌خواهد کماکان با ملیت ایران در لیگ این کشور حاضر باشد.


انتقاد یک مرجع تقلید از آمار بالای اعتیاد زنان و کودکان

آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و اظهارداشت: حضرت در این روایت فرمودند که تمرين دادن و آموختن جاهل و برگرداندن معتاد از عادتش، شبيه معجزه است.
وی در ادامه افزود: پیام نخست این روایت این است که باید تمام پدران و مادران، همچنین روحانیون در مسائل تربیتی دارای تحمل، حوصله، صبر و استقامت باشند که بدون آن به جایی نخواهند رسید. 
این استاد درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: امروز در مسئله اعتیاد با مشکل بسیاری مواجه بوده و آمار و ارقام موجود از اعتیاد مردان، زنان و کودکان وحشتناک است. 
وی با بیان اینکه موضوع اعتیاد سیاسی شده است، تصریح کرد: امروز دشمنان به دنبال اعتیاد جوانان ما هستند؛ چراکه اگر مردم آلوده شوند، دیگر در میان آنان، رزمندگان و کفن پوشان خط اول نبرد پیدا نخواهد شد. 
آیت الله مکارم شیرازی یکی از جنگهای تاریخ را جنگ افیونی عنوان کردند و بیان کرد: در تاریخ، جنگی به نام جنگ افیون داریم که میان مأموران انگلیسی و مردم چین واقع شده است.


وقتی مدیران نیز کتاب نمی‌خوانند

کار‌شناس منابع عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: قم کتابخانه مرکزی ندارد و این یک معضل بزرگی برای این استان است.
به نقل از مهر، رقیه حیدری در نشست مشاورین و نمایندگان امور بانوان و خانواده استان قم با اشاره به لزوم مطالعه همه افراد در مسائل عمومی اظهار داشت: اگر همه ما کتاب بخوانیم قطعا تعداد پرونده‌های دادگستری کاهش می‌یابد اما متأسفانه تعداد کتاب خوان‌ها بسیار کم است و حتی برخی مدیران نیز کتاب نمی‌خوانند.
وی افزود: استان قم دارای چهار کتابخانه تخصصی برای زنان است و امید است با عضویت زنان در این کتابخانه‌ها بتوانند بسیاری از نیازهای خود را برطرف کنند. کتابخانه‌های عمومی استان قم دارای کتاب‌های بریل و گویا هستند و همه اقشار جامعه می‌توانند از کتابخانه‌های عمومی استفاده کنند.


خدا را فدای امام حسین (ع) نکنید

مداحی هایی که در آن غلو باشد و ائمه اطهار را از جایگاهی که دارند بالاتر ببرند، حرام و گناه است ،مداحان باید به اسناد و منابع کهن رجوع کنند و با تاریخ اسلام و احکام نیز آشنا شوند.
به نقل از روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی در جلسه درس اخلاق در جمع طلاب و مبلغان جامعه الزهرا(س) بیان کرد: با اشاره به اینکه شیعیان باید اعتدال را در حب به معصومان حفظ کنند، گفت: فردی در ایام محرم به منطقه ای برای تبلغ اعزام شده بود و خدمت شخص بزرگی رسید که نصیحتی بشنود، آن بزرگ به این شخص گفتند، خدا را فدای امام حسین (ع) نکنید و در این محرم و صفر از خداوند هم صحبت کنید.
وی افزود: همه عاشورا و کربلا و امام حسین برای خداست، نکند آنقدر گریه و عزاداری و محبت را بالا ببرید که طرف فکر کند نمازش را در شب عاشورا نخواند، به بهشت می رود. علت اینکه بازار و دکان رمال ها، دعا نویس ها و جادوگران داغ شده است این است که تمسکمان به قرآن را از دست داده ایم. 
دکتر رفیعی با بیان اینکه مداحان برخی اوقات حرف هایی می زنند که بدن انسان می لرزد، افزود: برخی از مداحان می گویند که حضرت زینب (س) بالای سر پیکر امام حسین(ع) رفتند و گفتند که اگر نامحرمان اینجا نبودند بدن کبودم را نشانت می دادم و یا اینکه گفتند حسین جان مرا ببخشش، رقیه ات را جا گذاشته ام، اینها سندی ندارد و دروغ است زیرا شان و صبر حضرت زینب (س) بیش از این ها بوده است که به برادر خود اینچنین بگوید.
وی افزود: چرا شان امامان و معصومانمان را پایین می آوریم، نه انکار کنید نه بیش از آنکه هست نقل کنید. بی مطالعه و با شنیدن و سمع، روضه برای مردم نقل نکنید و عقاید مردم را سست نکنید و به منابع کهن مراجعه کنید، باید مردم را با مستندات قوی اقناع کنید.


آمار تامل برانگیز برای مرکز علم و دین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم گفت: تعداد اعضای کتابخانه‌های استان 45 هزار نفر یعنی فقط سه درصد از جمعیت استان است که این رقم برای مرکز علمی و دینی کشور مناسب نیست.
به نقل از فارس، حجت الاسلام عباس دانشی در نشست فعالان حوزه کتاب آمار مربوط به کتابخانه‌های استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در قم 52 کتابخانه عمومی داریم که به صورت نهادی و مشارکتی اداره می‌شوند و در مجموع دارای یک میلیون جلد کتاب هستند که این در واقع یک گنجینه بزرگ علمی است که در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های استان 45هزار نفر یعنی فقط سه درصد از جمعیت استان است که این رقم برای مرکز علمی و دینی کشور مناسب نیست بنابراین باید همه ارگان‌ها گام بلندی در این راستا بردارند تا به جایگاه شایسته خود در کشور برسیم.


اصلاح طلبان در قم به لاريجاني رسیدند

يک عضو حزب کارگزاران از احتمال کانديداتوري صادق خرازي از حوزه انتخابيه قم در انتخابات مجلس و همچنين احتمال حضور سيد حسن خميني در انتخابات مجلس خبرگان خبر داد.
به نقل از ایسنا، حسين مرعشي با بيان اين مطالب افزود: در حال حاضر هيچ بحثي در خصوص ائتلاف ميان اصلاح طلبان و اصولگرايان وجود ندارد.
وي با تاکيد بر اينکه اصلاح طلبان مشکل وحدت داخلي نخواهند داشت، تصريح کرد: ممکن است اصلاح طلبان در قم از آقاي لاريجاني حمايت کنند و در عين حال ممکن است در مقابل ايشان کانديدا نداشته باشيم يعني از سه کرسي نمايندگي قم، دو کانديدا معرفي کنيم و کانديداي سوم نداشته باشيم اما اين موضوع به اين معنا نيست که در قم ليستي ارائه نمي دهيم و در حال حاضر احتمال دارد آقاي خرازي در قم کانديدا شود که اگر اين اتفاق بيفتد جبهه اصلاحات از ايشان در قم حمايت مي‌کند.
مرعشي در خصوص برنامه اصلاح طلبان براي انتخابات مجلس خبرگان نيز خاطرنشان کرد:‌ به دليل اينکه بحث مجلس خبرگان در صلاحيت علماء است قرار است احزاب اصلاح طلب از جمع بندي مجمع مدرسين و مجمع روحانيون حمايت کنند.
وي همچنين اظهارکرد: فکر مي کنم سيد حسن خميني نيز در انتخابات خبرگان وارد شوند.‌ بستن ليست خبرگان اصلاح طلبان توسط آيت الله هاشمي رفسنجاني نيز شايعه است و موضوعي است که بايد بين علما تصميم گيري شود.


قم استخر استاندارد ندارد

رئیس هیئت شنای استان قم گفت: مشکل عمده شنای قم در حال حاضر عدم وجود استخر استاندارد است و در زمینه مربی و شناگر، کم و کاستی در قم وجود ندارد.
به نقل از فارس، مسعود حسین‌جمال اظهار کرد: رشته شنا در قم رشته‌ای است که مظلوم واقع شده و تجهیزات و زیرساخت‌های فیزیکی این رشته در قم برای توسعه ورزش قهرمانی و بعد مدال‌آوری مهیا نیست.
وی افزود: در قم مربیانی مسلط به دانش روز و توانمند در اختیار داریم و در زمینه ورزشکار نیز تعداد شناگران ما در حوزه قهرمانی و نفراتی که قابلیت پیشرفت دارد قابل توجه است و از این بابت مشکلی نداریم.
رئیس هیئت شنای استان قم گفت: مشکل شنای قم عدم وجود استخر استاندارد است که سبب شده نتوانیم تمرینات و مسابقات را در شرایط ایده آل برگزار کنیم و طبیعتا به همین دلیل، قم نمی‌تواند میزبانی مسابقات شنای قهرمانی کشور و لیگ را از آن خود کند.
حسین‌جمال اضافه کرد: در صورتی که ساخت یک استخر استاندارد با ابعاد مناسب و مورد تأیید فدراسیون شنا در قم در دستور کار قرار گیرد وضعیت شنای قم متحول می‌شود و می‌توانیم به تدریج به سطحی برسیم که در مسابقات قهرمانی کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.


کشتار 1/5 میلیون مرغ آنفلوآنزایی و سکوت دامپزشکی قم

«کشتار 1/5 میلیون مرغ تخم‌گذار به دلیل شیوع آنفلوآنزا»؛ این تیتر خبری است که در چند روز گذشته به نقل از مسئولان ستاد پیشگیری از بحران صنعت طیور کشور در یکی از رسانه‌ها منتشر شد. خبری که با توجه به گستردگی دامشهر استان قم موجی از نگرانی را نه تنها در قم بلکه در کشور به وجود می‌آورد.
به نقل از همشهری، در این خبر به نقل از یک فعال بخش صنعت طیور کشور آمده است: «در این شرایط که تعداد زیادی از واحد‌های مرغداری ما در حال معدوم‌سازی مرغ‌های خود هستند باید جلوی صادرات این محصول را گرفت زیرا در غیر این صورت قیمت تخم مرغ در روزهای آینده از قیمت فعلی بالاتر خواهد رفت.»
مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم در رابطه با خبر معدوم‌سازی 1/5 میلیون قطعه مرغ آلوده با اظهار بی‌اطلاعی، عنوان کرد: باید اطلاع رسانی در این  موارد کنترل شده باشد. مسئول کنترل و پاسخگویی در زمینه آنفلوآنزا در سطح استان، فرمانداری است و هر گونه اطلاع‌رسانی در این زمینه باید از این مرجع باشد، به این دلیل که تشتت در آرا به وجود نیاید.
حسین خدمتی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم هم از این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: مامور پاسخگویی به این امر دامپزشکی و جهاد کشاورزی است و به این دلیل که مرغداری‌ها بیشتر وارد عرصه صنعت می‌شوند تا امور روستایی؛ اداره کل امور روستایی استانداری اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارد.
در حالی که همه نگاه‌ها برای اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق به اداره کل دامپزشکی استان معطوف شده، مسئولان این اداره کل سکوت را به بیان واقعیت‌ها ترجیح داده‌اند. مرجعی که باید با شفاف سازی در این زمینه به اما و اگرها و شایعات پایان دهد، سکوت اختیار کرده و پاسخگوی خبرنگاران نیست.
مسئولان دامپزشکی استان قم بعد از شنیدن این خبر، اظهار بی‌اطلاعی کرده و تماس‌های خبرنگار همشهری را بی‌پاسخ گذاشتند.


دایی و انتشار مصاحبه خیالی

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: در مورد تیم ملی و کی‌روش هیچ صحبتی نکرده‌ام.
به نقل از ایسنا، در حالی که امروز یکی از روزنامه‌ها گفته‌هایی را به نقل از علی دایی در مورد تیم ملی منتشر و اعلام کرده بود که وی این صحبت‌ها را در گفت‌وگو با نزدیکانش انجام داده، دایی اظهار داشت: من اصلا بازی تیم ملی را ندیدم و نمی‌دانم این حرف‌های خیالی چگونه مطرح شده است.
وی ادامه داد: من درگیر آماده سازی تیمم هستم و از اصحاب رسانه هم تقاضا دارم برای حفظ شان رسانه و قلم از خیال‌پردازی‌های اینگونه خودداری کنند.


ادغام دو معاونت، بی توجهی ارشاد به جایگاه مطبوعات قم

مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت ارشاد گفت: شاید معاونت های فرهنگی، هنری و مطبوعات ارشاد قم یکی شده باشد ولی در زیر مجموعه آن هنوز مطبوعات و هنرمندان واحد مشخصی دارند.
به نقل از قم فردا، محمد مهدی احمدی درپاسخ به انتقاد یکی شدن معاونت های فرهنگی و هنری با مطبوعات در اداره ارشاد قم ابراز داشت: قبلا هم این دو معاونت یکی بود که به علت اهمیت دادن به اصحاب مطبوعات و هنرمندان از هم منفک شده بود.
وی همچنین با اشاره به دغدغه اعتباری استان ها افزود: بودجه ادارات کل از دو مکل استانی و وزارتخانه ای تامین می شود، در استان ها که باید خود مدیران کل پیگیر دریافت این اعتبارات باشند و وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این زمینه مساعدتی داشته است. کلا در سطح کلان با مشکل اعتباری روبرو هستیم ولی کمک ها و مساعدت هایی هم که در این زمینه می شود نمی تواند پاسخگو باشد.
مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت ارشاد تصریح کرد: اعتبارات به فراخور نیازهای فرهنگی بسیار پایین است و باید در این زمینه مجلس شورای اسلامی کمک کند تا مشکل حل شود و وزارتخانه فرهنگ نیز پیگیر افزایش این اعتبارات می باشد.
وی خاطرنشان کرد: اعتبارات قم در شان اقدامات فرهنگی این استان نیست و حتی شاید با دیر رسیدن اعتبارات این اداره کل با مشکل روبرو شده باشد.


آشتی کنان به صرف جام زهر

تیم فوتسال یاسین پیشرو قم در فصل جاری مسابقات لیگ برتر جایگزین ماهان تندیس شد تا با منابع مالی نامحدود در فوتسال اقایی کند. از حفظ وفایی و جذب بازیکنان قمی گرفته تا پرداختهای خوب و اردوی تدارکاتی در خارج از کشور همه و همه این ذهنیت را در سر پروراند که این تیم امسال در حد و اندازه های مدعی در مسابقات حضور یابد. 
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اما با شروع مسابقات اوضاع بر وفق مراد مدیران و تماشاگران متعصب قمی پیش نرفت و تیمی که داعیه قهرمانی داشت در پانزده هفته ابتدایی نصف بازی هایش را به حریفان واگذار کرده و فقط سه امتیاز با فانوس به دستان فاصله داشته باشد. 
اما در کنار این مشکلات هفته های گذشته مشکلات حاشیه ای هم گریبان این تیم را گرفت و علیرضا وفایی بازیکن ملی پوش این تیم از ترکیب تیم اخراج شد. بنا به اخبار رسیده وفایی به عنوان نماینده بازیکنان در پی وصول مطالبات بازیکنان بوده اما این اعتراض به مزاج مدیران و غیاثی خوش نیامده و مهمترین بازیکن این تیم از ترکیب کنار گذاشته شده است. 
اما پس از باخت یاسین پیشرو به تاسیسات، مدیران باشگاه که از نتایج به ستوه امده و نه تنها قهرمانی را از دست رفته می بینند که حتی خطر پایین جدولی بودن را نیز حس می کنند، با اشتی کنان وفایی را به تمرینات برگرداندند.
حالا معادلات این تیم به سود وفایی پیش می رود و غیاثی که به دلیل نتایج تحت فشار بود حالا قدرت وفایی را هم در تیم قبول کرده و با بازگشت وی به نوعی از مواضع خود کوتاه امده و جام تلخ را نوشیده است. حالا در صورتی که شرایط نتیجه گیری تیم تغییر کند موفقیت احتمالی به نام وفایی ثبت می شود و اگر هم تیم نتیجه نگیرد هماهند روال قبلی غیاثی قربانی خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار