آزادراه تبريز- بازرگان که ايران را به‌عنوان کريدور اصلي اروپا معرفي مي‌کند، تنها مربوط به يک شهرستان نيست و براي کل کشور حائز اهميت است.
کد خبر: ۱۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱ 11 March 2015

به گزارش خبرنگار تابنام تبریز، اروجعلي عليزاده، مجري طرح آزادراه تبريز- بازرگان، با تشريح آثار توسعه‌اي آزادراه تبريز- بازرگان گفت: انعقاد قرارداد مشارکت سرمايه‌گذاري و قرارداد پيمانکاري، ادامه عمليات مطالعاتي و اجراي پروژه از مراحلي هستند که در دستور کار قرار دارد. گفت: پروژه آزادراه تبريز- مرند- بازرگان با طول ۲۵۳ کيلومتر و از تبريز به مرز بازرگان تعريف شده است.

مجري طرح آزادراه تبريز- بازرگان بابيان اين‌که نشست هاي متعددي در حوزه‌هاي کارشناسي، مديريتي و اجرايي اين پروژه انجام شد، گفت: پيش‌تر شرکت سرمايه‌گذاري ترک برگيز براي مشارکت با اين پروژه اعلام آمادگي کرد، در ادامه تفاهم‌نامه‌اي ميان وزارت راه و شهرسازي و اين شرکت با نسبت آورده ۶۵ درصد از سوي سرمايه‌گذار و ۳۵ درصد از سوي وزارتخانه امضا شد.

وي ادامه داد: انعقاد قرارداد مشارکت سرمايه‌گذاري و قرارداد پيمانکاري، ادامه عمليات مطالعاتي و اجراي پروژه از مراحلي هستند که در دستور کار قرار دارد.

عليزاده بابيان اين‌که طي چهار سال آينده عمليات مطالعاتي و اجرايي پروژه انجام خواهد شد، اظهارکرد: همچنين ۱۸ سال به‌عنوان مدت بهره‌برداري پروژه در نظر گرفته شد، البته در صورت نياز مدت‌زمان بهره‌برداري از پروژه بازنگري مي‌شود.

مجري طرح آزادراه تبريز- بازرگان بابيان اين‌که اين پروژه ملي و از مبدأ تهران به مقصد بازرگان است، گفت: آزادراه تبريز- بازرگان که ايران را به‌عنوان کريدور اصلي اروپا معرفي مي‌کند، تنها مربوط به يک شهرستان نيست و براي کل کشور حائز اهميت است.

عليزاده در پاسخ به اين پرسش که اين پروژه تا چه ميزان زمينه‌هاي رونق اقتصادي منطقه را به همراه خواهد داشت، گفت: راه زيربناي هر توسعه‌اي است، با توجه به اين‌که اين مسير با مشخصات آزادراهي ساخته خواهد شد، در توسعه منطقه از بعد اجتماعي، سرمايه‌گذاري، توليد، اشتغال، گردشگري و صنايع مربوطه نقش اساسي دارد.

هيأت وزيران روز يکشنبه ۱۷ اسفند به وزارت راه و شهرسازي اجازه داد براي اجراي آزادراه تبريز – مرند – بازرگان به طول حدود ۲۵۳ کيلومتر، شامل طراحي، مطالعات، احداث آزادراه و تأسيسات جانبي خاص و نگهداري و بهره‌برداري از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداري و بهره‌برداري آزادراه ياد شده با رعايت ضوابط و مقررات زيست‌-محيطي اقدام کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :