معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: 25 درصد مدرسه های کشور از نمازخانه محروم است. از این رو ساخت و تجهیز نمازخانه های مدرسه هادر دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 15 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: «حمیدرضا کفاش» در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران اداره های قرآن، عترت و نماز اداره های کل آموزش و پرورش استان های کشور در شیراز به خبرنگاران گفت: هم اینک اجرای ساعت نماز در برنامه حضور دانش آموزان در مدرسه به طور جدی پیگیری می شود و با پیگیری وزیر آموزش و پرورش، دستورالعملی صادر شده است که حضور مدیران در نماز جماعت دانش آموزان را که جنبه الگویی دارد، تشویق می کند.

«محمدرضا مسیب زاده» مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، نیز در جمع خبرنگاران درباره کمبود فضای نمازخانه در مدرسه های کشور گفت: مهم، برگزاری نماز جماعت در مدرسه است که این امر به یک باور، امام جماعت، قبله، مُهر و نمازگزاران نیاز دارد و بقیه مسائل حاشیه است.

مسیب زاده افزود: با وجود این، هر آنچه در توان داریم برای تجهیز، به روزرسانی و تکمیل نمازخانه های مدرسه ها انجام می دهیم و در این زمینه تفاهمنامه ای با سازمان نوسازی مدارس کشور به امضا رسیده است که فرش با طرح سجاده را در اختیار مدرسه های نوساز و واحدهای متقاضی قرار دهد.

همچنین معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای برگزاری مناسب اردوی راهیان نور و تامین امنیت دانش آموزان، دستورالعملی صادر شده است که بر مبنای آن اتوبوس حامل دانش آموزان نباید شب ها در طول مسیر حرکت کند و در صورت نامساعد بودن هوا در طول مسیر یا مقصد، این اردو به تعویق می افتد.

به گفته او، در سال تحصیلی جاری یک میلیون دانش آموز به اردوی راهیان نور می روند که از دهم مهرماه تاکنون حدود 250 هزار دانش آموز از مناطق مختلف کشور در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند.

سال تحصیلی گذشته (94 – 93) نزدیک 650 هزار دانش آموز در قالب اردوی راهیان نور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس دیدن کردند.
اعزام می شوند

کفاش اضافه کرد: اعزام به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در واقع بخش عملی درس آمادگی دفاعی دوره دوم متوسطه است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره احیای دارالقرآن های سراسر کشور گفت: افزون بر اجرای طرح حفظ کامل قرآن کریم، برای هر پایه تحصیلی یک کتاب برای حفظ موضوعی آیات قرآن کریم تدوین شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی درباره پرسش مهر رئیس جمهوری در آغاز سال تحصیلی خبر داد کنگره نهایی و آیین تجلیل از برگزیدگان این مسابقه در سطح ملی اسفند 94 برگزار می شود.

مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز اداره های کل آموزش و پرورش کشور در شیراز گردهم آمده اند و این دوره آموزشی دو روزه بیست و چهارم آبان پایان می یابد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در این دوره بیش از 180نفر از رئیسان، کارشناسان مسئول و کارشناسان قرآن، عترت و نماز اداره های کل آموزش و پرورش سراسر کشور به همراه مسئولانی از وزارت آموزش و پرورش حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار