نگاهداری مطرح کرد؛
تابناک تهران- رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران درباره طرح مرکز برای زلزله تهران گفت: چند طرح برای زلزله تهران با مشارکت سازمان بحران شهرداری تهران در دست تهیه داریم که یکی از آن ها مدیریت زلزله و آینده پژوهی بعد از زلزله تهران است که در حال تدوین آن هستیم.
کد خبر: ۱۲۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ 15 November 2015
بابک نگاهداری در گفتگو با تابناک تهران، درباره طرح "محول شدن مدیریت توزیع آب بر شهرداری تهران" اظهار داشت: لازمه مدیریت توزیع آب یا هر فعالیتی محول بر شهرداری تحقق طرح لایحه مدیریت یکپارچه شهری است که سال هاست در همه زمینه ها دنبال می شود و هنوز از نظر مراجع قانونی به نتیجه نرسیده که مدیریت یکپارچه چنین مسئله را به شهرداری واگذار کند.

وی ادامه داد: توان و نوع مسئولیتی که در شهرداری وجود دارد و ارتباط نزدیک با مردم در مدیریت شهری دارد، می شود این طرح شکل بگیرد، اما تازمانی که لایحه مدیریت یکپارچه شهری تصویب نشود دستگاه های اجرایی همکاری لازم را ندارند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا می شود این طرح در لایحه مذکور گنجانده شود؟ گفت: اینکه
دستگاه های دولتی موظف به هماهنگی با شهرداری تهران شوند خارج از حیطه اختیارات شورای شهر است و نیاز است که مدیریت یکپارچه شهری محقق شود.
 
نگاهداری درباره استفاده از آسفالت های جذبی در خیابان های تهران گفت: بازار فناوری های نوین شهری آجرهای جاذب آب و هم سرامیک جاذب آب که توسط برخی شرکت ها در حال تحقیق هست را بررسی کرده است و این طرح مورد نظر شهرداری است در همین زمینه با وزیر علوم جلسه داشتیم و قرار شد در اسرع وقت مجوز پارک فناوری را ارائه دهند.

وی گفت: شهرداری علاقه دارد از مدیریت فناوری استفاده کند که نیاز به امکان سنجی و بررسی بیشتری دارد. در حال حاضر رنگ آمیزی با رنگ های نانو استفاده می شود. استفاده از آسفالت های جاذب آب در فن بازار در آینده ای نزدیک به صورت پایلوت اجرا می شود.
 
معاون شهردار و رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران درباره پروژه مدیریت منابع آبی تهران گفت: این مرکز به مدت 6 ماه این طرح را مورد مطالعه قرار داده است و پژوهش های انجام شده حاصل تلاش کارشناسان مرکز است در کنار آن هم پروژه اجرای مدیریت رواناب های سطحی در دستورکار است.

نگاهداری درباره طرح مرکز برای زلزله تهران هم گفت: مدیریت بحران یکی از بخش های مرکز مطالعات است که مسائلی همچون زلزله و سیل و ..را مطالعه و بررسی می کند. چند طرح برای زلزله تهران با مشارکت سازمان بحران شهرداری تهران در دست تهیه داریم که یکی از آن ها مدیریت زلزله و آینده پژوهی بعد از زلزله تهران است که در حال تدوین آن هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار