امام جمعه قم:
امام جمعه قم گفت: نباید فریب دستکش‌های نرم و لب‌های خندان آمریکا را خورد، بلکه ما صبوریم و باید منطقی عمل کنیم و دشمن‌شناسی ما قوی باشد.
کد خبر: ۱۲۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۸ 14 November 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه قصه برجام مسیر قانونی خود را طی کرده است، اظهار داشت: باید به موضوعات پس از برجام، توجه شود، از جمله ۹ بند مهم که در نامه مقام معظم رهبری اشاره شده است. بنابراین باید یک هیئت تشکیل شود تا برای تحقق این بندها نظارت جدی صورت گیرد و خط قرمزها به درستی دنبال شود.

وی تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری را از مطالبات مردم دانست و افزود: از دولت می‌خواهیم این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه پایه‌ریزی اقتصاد قوی و مقاومتی را از موضوعاتی دانست که در پسابرجام باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه افزود: ملت ما صبور و حکیم هستند اما مشکلات اقتصادی مردم کم نیست، بنابراین باید اقتصاد مقاومتی، عمیق، دانش‌بنیان و درون‌زا داشته باشیم.

نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد

وی مسئولان را به هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان توصیه کرد و افزود: پس از برجام باید به شیطنت‌های دشمنان توجه شود، چون آمریکا در منطقه از مقاومت و امواج خروشان انقلاب اسلامی ضربه خورده است و نمی‌شود به آنها اعتماد کرد.

آیت‌الله اعرافی اضافه کرد: نباید فریب دستکش‌های نرم و لب‌های خندان آنها را خورد، بلکه ما صبوریم و باید منطقی عمل کنیم و دشمن‌شناسی ما قوی باشد.

وی افزود: دشمنی که در سوریه، عراق، یمن و فلسطین از جبهه مقاومت ضربه خورده، ساکت نمی‌نشیند و باید باید از توطئه آن‌ها در آستانه انتخابات جلوگیری کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه ما در انتخابات ضربه‌هایی خورده‌ایم، گفت: ملت ما بیدار است و همه مسئولان و جناح‌های سیاسی هم باید هوشیار باشند و به شرایط کشور توجه داشته باشند.

لزوم رسیدگی به مشکلات ناشران

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به فرارسیدن روز کتاب و کتاب‌خوانی، از همه نهادها و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند قدردانی کرد و با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور اظهار داشت: باید از مقام معظم رهبری و بزرگان دینی بیاموزیم که مطالعه جزو امور روزانه ما و از سنت‌های پایدار باشد.

وی بر لزوم زمینه سازی برای تقویت فرهنگ مطالعه در محیط های عمومی، گفت: با وجود اینکه سالانه ۸ هزار عنوان کتاب در قم منتشر می‌شود ولی تیراژ تولید کتاب کاهش یافته است.

امام جمعه قم رسیدگی به حل مشکلات ناشران را مورد تاکید قرار داد و خواستار تجدیدنظر در مالیات واحدهای چاپ و نشر شد.

آیت‌الله اعرافی تاکید کرد: نشر ما مبتلا به رکود است و کتابخانه‌های عمومی دارای سرانه پائین صندلی و با محدودیت‌هایی مواجه محدودیت هستند، بنابراین نیاز به سرمایه گذاری از سوی دولت و خیران وجود دارد.

وی افزود: ممیزی کتاب باید هوشمندانه، صحیح و سنجیده باشد و همه باید نهضت جدیدی را برای توسعه زیرساخت مطالعه ایجاد کنند، چون کتاب غذای روح است.

امام جمعه قم با بیان اینکه قم از قطب‌های مهم تولید کتاب در منطقه است، بر لزوم برگزاری نمایشگاه سالانه کتاب، تقویت کتابخانه‌های عمومی، ایجاد کتابخانه در مساجد و امامزاده‌ها و... تاکید کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار